شبکه خیران فارس؛ قابل تعمیم به سایر استان‌ها
کد خبر: 3985454
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹
آیت‌الله دستغیب بیان کرد:

شبکه خیران فارس؛ قابل تعمیم به سایر استان‌ها

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، تشکیل و فعالیت این شبکه را به‌عنوان یک الگوی موفق و نمونه، قابل تعمیم و توسعه به سراسر کشور دانست.

به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی شبکه مجمع خیرین فارس، آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری امروز، 29 تیرماه در نشست سالانه مجمع عمومی این شبکه، تشکیل و فعالیت شبکه خیران را به‌عنوان یک الگوی موفق و نمونه، قابل تعمیم و توسعه به سراسر کشور دانست و گفت: فعالیت‌ها و اقداماتی مانند تشکیل و تأسیس شبکه مجمع خیرین مصداق بارز دستور شریف قرآنی مبنی بر «...وَتَعَاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَالتَّقْوَى... ؛ ...و در نيكوكارى و پرهيزگارى با يكديگر همكارى كنيد...» (آیه 2 سوره مائده) است.

وی با استناد به این آیه شریف در سوره مائده، فعالیت‌های شبکه مجمع خیرین را نمونه عینی و شاهد مثال تعاون، تقوا و نیکوکاری توصیف کرد و افزود: بدیهی است که این شبکه نیز مانند سایر مجامع خیرین در مسیر حرکت و فعالیت خود نیازمند اصلاح، بازنگری و تقویت نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف است اما برکات عملکرد یک ساله این شبکه، نشان دهنده اهداف عالی و درستی اصل این حرکت از ابتدای امر است.

آیت‌الله دستغیب، هم‌افزایی میان مجامع خیریه و عام‌المنفعه را یک ضرورت دانست و گفت: اتحاد تخصص‌های مجامع و هم‌اندیشی و هماهنگی بین مدیران این مجموعه‌ها، گام مؤثری برای شناسایی و حل مشکلات مردم خواهد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جریان تأسیس مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس و قدردانی معظم‌له از آغاز این حرکت مبارک و مبتکرانه از شیراز گفت: هم‌اکنون نیز توصیه می‌شود که الگوی موفق تشکیل شبکه مجمع خیرین که از فارس شروع شده است، به تمامی استان‌های کشور تعمیم و توسعه یابد.

وی در پایان با بیان اینکه سنت الهی مبتنی بر هدایت و استعانت کسانی است که در راه خدا خالصانه تلاش می‌کنند، فعالیت و سخت‌کوشی در امور عام‌المنفعه از جمله شبکه مجمع خیرین را از مصادیق جهاد فی سبیل‌الله معرفی کرد و افزود: بر اساس تعالیم بزرگان دین، یاری خداوند به معنای یاری و شاد کردن دل بندگان او به ویژه نیازمندان و گرفتاران است.

انتهای پیام
captcha