10 جهادگر پای کار مرمت ۱۰۰ خانه سیل‌زده
کد خبر: 3986379
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۷
گزارش ایکنا از گروه جهادی شهید نورانی؛

10 جهادگر پای کار مرمت ۱۰۰ خانه سیل‌زده

مدیر گروه جهادی شهید نورانی استان گلستان با بیان اینکه یکی از افتخارات این گروه جهادی مرمت 100 خانه سیل‌زده با فقط 10 نیروی جهادی است، یکی از مهمترین برنامه‌های این گروه جهادی را خدمت به افرادی برشمرد که مشاغل خود را در دوران کرونا از دست داده‌اند.

سه‌شنبه////مرمت 100 خانه سیل‌زده با 10 نیروی جهادی / خدمت جهادگران شهید نورانی به بیکاران کروناییبه گزارش ایکنا، تجربه نشان داده که هر زمان پای مردم به اجرای برنامه‌های مهم و بزرگ باز شد، نتایج مطلوبی به دست آمده است. از ابتدای انقلاب تا به امروز برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که رنگ و بوی مردمی داشته و از دل مردم برآمده است، همواره تأثیرگذار بوده و به سرانجام رسیده است.

یکی از نشانه‌های این مهم، ایجاد و راه‌اندازی گروه‌های جهادی در کشور بود. گروه‌های جهادی که فلسفه‌ای جز خدمت بی‌شائبه و بدون چشم‌داشت به محرومان و آسیب‌دیدگان نداشته‌اند، در صحنه‌های مختلف اجتماعی همچون بلایای طبیعی و محرومیت‌زدایی از محرومان به میدان آمده و در گمنامی کامل به خدمت‌رسانی به اقشار محروم و نیازمند کشور پرداخته‌اند.

گروه‌های جهادی مختلف تاکنون خدمات ثمربخشی را در مناطق محروم انجام داده‌‌اند و هر زمانی که نقطه‌ای از کشور با بحران مواجه شد، برای خدمت به همنوعان خود در عرصه حاضر شده‌اند. با شیوع بیماری کرونا و فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر کمک مؤمنانه و مواسات، فعالیت گروه‌های جهادی در کشور نیز رنگ و بوی دیگری به خود گرفت و بسیاری از آن‌ها به صورت خودجوش به اجرای طرح‌های مختلف به ویژه طرح‌های مربوط به معیشت اقدام کرده‌اند.

گروه جهادی شهید نورانی شهرستان گنبد کاووس استان گلستان یکی از گروه‌هایی است که طی سه سال فعالیت جهادی خود توانسته است با اعضای 10 نفره خود برنامه‌های مهمی همچون مرمت یکصد خانه آسیب‌دیده از سیل گلستان و رسیدگی به نیازمندی خانواده‌هایی که مشاغل خود را به دلیل شیوع بیماری کرونا از دست داده‌اند را به منصه ظهور رساند.

سه‌شنبه////مرمت 100 خانه سیل‌زده با 10 نیروی جهادی / خدمت جهادگران شهید نورانی به بیکاران کرونایی

جمشید دانش، مدیر گروه جهادی شهید نورانی شهرستان گنبد کاووس استان گلستان در گفت‌وگو با ایکنا، در رابطه با چگونگی راه‌اندازی و فعالیت‌های این گروه جهادی اظهار کرد: در سال 98 یعنی همان سالی که سیل ویرانگر بسیاری از نقاط استان گلستان را دربرگرفت، گروه جهادی شهید نورانی را با حمایت‌های محمد رحیمی، فرمانده وقت حوزه مقاومت بسیج شهرستان گنبدکاووس راه‌اندازی کردیم تا بتوانیم با حضور در مناطق سیل‌زده، به کمک مردم آسیب‌دیده از این بلای طبیعی بشتابیم.

دانش با بیان اینکه تعداد اعضای گروه جهادی شهید نورانی فقط 10 نفر است، ادامه داد: به توفیق الهی توانستیم با همین تعداد از اعضا در جریان سیلی که در استان رخ داد، تعداد یکصد خانه آسیب‌دیده از سیل را زیر نظر بسیج سازندگی سپاه گنبد کاووس مرمت کنیم.

مدیر گروه جهادی شهید نورانی گنبد کاووس با اشاره به فعالیت‌های این گروه جهادی در دوران پیش از شیوع بیماری کرونا در کشور، گفت: مرمت بیش از یکصد خانه آسیب دیده از سیل در استان گلستان و توزیع غذای گرم و سبد غذایی شامل بیش از ۵۰۰ بسته غذایی در میان سیل‌زدگان از جمله مهمترین برنامه‌های این گروه جهادی در ایام پیش از شیوع کرونا در کشور بود.

سه‌شنبه////مرمت 100 خانه سیل‌زده با 10 نیروی جهادی / خدمت جهادگران شهید نورانی به بیکاران کرونایی

وی در ادامه به برنامه‌های این گروه جهادی در ایام شیوع کرونا اشاره و تصریح کرد: از بهمن‌ماه سال ۹۸ که شیوع بیماری کرونا در کشور آغاز شد، اعضای گروه جهادی شهید نورانی نیز بنا به مقتضیات زمان، فعالیت‌های مختلفی همچون ضدعفونی معابر، توزیع ماسک در بین نیازمندان، تهیه و توزیع محلول ضدعفونی در میان خانواده‌های کم‌بضاعت و ... را در دستور کار خود قرار داده و اجرا کردند.

دانش با بیان اینکه محوریت اصلی فعالیت‌های این گروه جهادی بیشتر در حوزه‌های عمرانی، خدماتی و سازندگی قرار دارد، اظهار کرد: تهیه و توزیع سبدهای غذایی در میان خانواده‌هایی که شغل خود را به دلیل شیوع بیماری کرونا از دست داده بودند، توزیع ماسک و محلول ضدعفونی در میان محرومان، نصب آبشخور دام برای دامداران نیازمند با همکاری بسیج سازندگی در سال 99 و توزیع سبدهای مختلف غذایی در میان مستمندان و مرمت خانه‌ خانواده‌ای بی‌بضاعت در سال جاری از دیگر فعالیت‌های گروه جهادی شهید نورانی در این ایام بوده است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه‌هایی که طی ماه‌های اخیر از سوی اعضای گروه جهادی شهید نورانی پیگیری و اجرا شد، واکسن طیور و دام و سمپاشی جایگاه دام و طیور در سطح دامداری‌های شهرستان به ویژه دام‌های سبک و خانگی خانواده‌های نیازمندان بود که با استقبال فراوان خانواده‌ها نیز مواجه شد.

سه‌شنبه////مرمت 100 خانه سیل‌زده با 10 نیروی جهادی / خدمت جهادگران شهید نورانی به بیکاران کرونایی

مدیر گروه جهادی شهید نورانی گنبد کاووس در ادامه به ذکر خاطره‌ای از فعالیت‌های جهادی این گروه پرداخت و بیان کرد: به یاد دارم زمانی که برای توزیع بسته‌های غذایی در میان مردم نیازمندی که به دلیل شیوع کرونا از کار و فعالیت روزمره خود باز مانده بودند، به صورت خانه به خانه مشغول فعالیت بودیم، با خانواده‌ای مواجه شدیم که به محض مشاهده اعضای گروه، اشک خوشحالی در چشمانشان جاری شد و این‌گونه بیان کردند که هیچ چیزی در خانه برای خوردن نداشتیم و کمک شما اعضای خانواده را از گرسنگی نجات داد. این صحنه همواره در ذهن تمامی اعضای گروه جهادی شهید نورانی قرار دارد و موجب ایجاد انگیزه‌ دائمی برای خدمت اعضای گروه به محرومان شده است.

وی با اشاره به نحوه همکاری مسئولان نهادهای مختلف با گروه‌های جهادی نیز با بیان اینکه وظیفه مسئولان حمایت و تهیه لوازم مورد نیاز گروه‌های جهادی برای خدمت بیشتر و بهتر به محرومان است، تصریح کرد: البته در رابطه با فعالیت‌های گروه جهادی شهید نورانی، مسئولان تاکنون همکاری‌های لازم را به نحو احسن انجام داده‌اند و امیدواریم بتوانیم با همکاری‌های لازم از سوی مدیران نهادهای مختلف، خدمات شایسته‌ای برای مردم محروم استان داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha