اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» در بقاع متبرکه البرز
کد خبر: 3988217
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹

اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» در بقاع متبرکه البرز

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه البرز از اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» ویژه دهه اول محرم به میزبانی بقاع متبرکه شاخص استان خبر داد.

اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» در بقاع متبرکه البرز

حجت‌الاسلام سیدعباس مسعودی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌‌کل اوقاف و امور خیریه البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، با اشاره به در پیش بودن ایام محرم و اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» در بقاع شاخص استان، گفت: هدف از اجرای این برنامه تبیین فرهنگ عاشورا و زنده نگه‌داشتن قیام حضرت اباعبدالله(ع) با استفاده از فضای معنوی امامزادگان و بقاع متبرکه است.

وی با اشاره به اینکه این طرح به مدت 10 روز در بقاع شاخص البرز برگزار می‌شود، افزود: در سایر بقاع متبرکه استان نیز مراسم‌ عزاداری دهه اول و دهه دوم محرم به‌صورت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برپا می‏‎شود.

این مسئول برگزاری همایش‌های «لبیک یا حسین(ع)»، «شیرخوارگان حسینی» و «رهروان زینبی» و سوگواره «احلی من العسل» را از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل در دهه اول محرم برشمرد و اضافه کرد: همزمان با ایام محرم اجرای طرح «شمیم حسینی» را خواهیم داشت که طی آن بسته‌های معیشتی و حمایتی بین نیازمندان و ایتام توزیع خواهد شد.

مسعودی همچنین از برپایی خیمه‌های معرفت هم‌زمان با اجرای طرح بصیرت عاشورایی خبر داد و گفت: این خیمه‌ها شامل غرفه پاسخگوی به مسائل دینی و شرعی، مشاوره خانواده وقف خواهد بود که به مدت ۱۰ روز در این بقاع برپا خواهد بود.

انتهای پیام
captcha