برگزاری ویژه‌برنامه‌های «بصیرت عاشورایی» در بقاع متبرکه کاشمر
کد خبر: 3989212
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳

برگزاری ویژه‌برنامه‌های «بصیرت عاشورایی» در بقاع متبرکه کاشمر

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر گفت: ویژه‌برنامه‌های «بصیرت عاشورایی» همزمان با ماه محرم در بقاع متبرکه امامزاده سیدمرتضی(ع) امامزاده سیدحمزه(ع) و امامزاده سیدمحمد(ع) با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اجرا می شود.

حجت‌الاسلام نیساری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشمر در گفت‌وگو با خبرنگار افتخاری ایکنا، گفت: شاخص‌ترین فعالیت‌ها در دهه اول محرم شامل برنامه‌های «لبیک یا حسین(ع)»، «شیرخوارگان حسینی»، «احلی من العسل» و «رهروان زینبی» است.

وی بیان کرد: سیاه‌پوش کردن سطح شهرستان و بقاع متبرکه از محل موقوفات، حضور هیئت‌های مذهبی در بقاع متبرکه، اقامه عزا و برپایی نماز جماعت ظهر عاشورا در فضای باز بقاع متبرکه، برپایی نمایشگاه «شمیم حسینی» در بقعه متبرکه امامزاده سید حمزه(ع) و اعطای بسته معیشتی شامل برنج، مرغ، روغن و حبوبات و... به هیئت‌های مذهبی از محل موقوفات و سیاه پوشی و مزین کردن خانه‌ها با پرچم ابا‌عبدالله‌الحسین(ع ) با پویش هر خانه، یک پرچم و هر خانه یک حسینیه با همت مراکز افق بقاع متبرکه و برگزاری روضه‌های خانگی در فضای باز از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در ماه محرم و صفر است‌.

نسیم حجازی
انتهای پیام
captcha