سوگواره بصیرت عاشورایی در ۲۰ بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود
کد خبر: 3989251
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹

سوگواره بصیرت عاشورایی در ۲۰ بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود

بقاع متبرکه کرمانشاه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی میزبان سوگواران اباعبدالله الحسین(ع) هستند و در این راستا سوگواره بصیرت عاشورایی در ۲۰ بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد صالحی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و لزوم رعایت بیشتر تدابیر بهداشتی و پروتکل‌های ابلاغی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا در برنامه‌های عزاداری، اظهار کرد: اداره‌کل اوقاف کرمانشاه با همکاری مراکز افق بقاع متبرکه و هیئت‌های مذهبی در نظر دارد محرم ۱۴۰۰ پرچم امام حسین(ع) بیش از پیش در امامزادگان برافراشته شود.

وی با اشاره به اینکه بقاع متبرکه امسال با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی میزبان عزاداران حسینی(ع) است، افزود: استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه برای اجرای برنامه‌های مذهبی ماه محرم متناسب با وضعیت هر شهرستان و اجرای نیات واقفین با موضوع عزاداری امام حسین(ع) از اهدافی است که دنبال می‌کنیم.

حجت‌الاسلام صالحی گفت: هویت دینی و ملی ما با امامزادگان و بقاع متبرکه گره خوره است و بقاع متبرکه از گذشته به نوعی محل برگزاری مراسم هیئت‌های مذهبی بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تصریح کرد: به منظور پیشگیری از شیوع کرونا مراسم‌های ویژه این ماه در فضای باز و داخل حیاط بقاع متبرکه و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و بدون تجمع‌های گسترده برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: مراسم عزاداری در اکثر بقاع متبرکه کرمانشاه که دارای شرایط برگزاری مراسم با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی هستند دایر است و ۲۰ بقعه متبرکه مجری طرح سوگواره عاشورایی است.

حجت‌الاسلام صالحی با اشاره به اینکه مراسم دهه اول محرم از ۱۹ لغایت ۳۱ مرداد در ۲۰ بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود، گفت: اولین روز ماه محرم مصادف با ۱۹ مرداد تجمع «لبیک یا حسین(ع)» با حضور هیئت‌های مذهبی در بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه بیان کرد: باید تلاش کنیم ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در برگزاری عزاداری‌ها، وجهه حسینی جامعه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه یابد.

وی به برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی(ع) که هر ساله در اولین جمعه ماه محرم برگزار می‌شود اشاره کرد و افزود: تجمع احلی من العسل در ششمین روز از ماه محرم ویژه نوجوانان حسینی(ع) و تجمع رهروان زینبی(س) ویژه بانوان در ۱۲ روز از محرم از دیگر برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی است.

حجت‌الاسلام صالحی تصریح کرد: برای استفاده بیشتر مردم از مراسم عزاداری محرم امسال چهارپایه خوانی در بقاع متبرکه در دستور کار هیئت‌های مذهبی قرار گرفته و استفاده از فضای مجازی برای انتشار بیشتر و گسترده‌تر عزاداری‌ها مورد توجه مراکز افق بقاع متبرکه است.

مدیرکل اوقاف کرمانشاه در پایان گفت: در شرایطی که عزاداری در تمام مناطق امکان‌پذیر نیست، تمرکز هیئت امنای بقاع متبرکه و عزاداران و خیرین در مناطق پر خطر از نظر شیوع کرونا به سمت تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و ملزومات بهداشتی معطوف شده است.

انتهای پیام
captcha