اجرای نیت ۲۵۰۰ موقوفه در ماه محرم و صفر
کد خبر: 3989263
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
از سوی اوقاف خراسان رضوی صورت می‌گیرد؛

اجرای نیت ۲۵۰۰ موقوفه در ماه محرم و صفر

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: با اجرای طرح بصیرت عاشورایی، ۲۵۰۰ موقوفه منطبق ماه محرم و صفر با اجرای دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی اجرای نیت می‌شوند.

اجرای نیت 2500 موقوفه در ماه محرم و صفربه گزارش ایکنا و به نقل از روابط‌‎عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، اظهار کرد: با اجرای طرح بصیرت عاشورایی در ماه محرم و صفر حدود 2500 موقوفه منطبق خراسان رضوی اجرای نیت می‌شوند.

وی ادامه داد: در سوگواره بصیرت عاشورایی بقاع متبرکه استان سیاه‌پوش می‌شوند و ویژه برنامه «لبیک یاحسین(ع)»، «شیرخوارگان حسینی»، برنامه «احلی من العسل» همایش ویژه نوجوانان حسینی و همایش «رهروان زینبی» ویژه بانوان به ترتیب روز اول، چهارم، ششم و دوازدهم محرم برگزار می‌شود.

احمدزاده با اشاره به برگزاری 450 ویژه برنامه در روز تاسوعا و عاشورای حسینی در بقاع‌متبرکه استان، تصریح کرد: طرح بصیرت عاشورایی در بیش از 79 بقعه شاخص خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه تجمع و حضور جمعیت و هیئات مذهبی صرفاً در مناطق کم خطر آبی و زرد آنهم در فضای باز مجاز است، افزود: در مناطق قرمز و نارنجی صرفا در فضای باز با پذیرش حداکثر 70 نفر (به ازاء هر نفر 4 متر مربع) در زمان 60 دقیقه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی این برنامه‌ها برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: حمایت از تولید برنامه تلویزیونی «عزیزم حسین» و پخش در ماه محرم و صفر از شبکه استانی، دعوت از دسته‌جات عزاداری جهت استفاده از فضای رو باز بقاع متبرکه و انعکاس برنامه از شبکه‌های استانی و ملی، برپایی خیمه‌های معرفت در مناطق کم‌خطر با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی و راه‌اندازی کاروان عزای خودرویی با اجرای مداحان و ذاکران جوان و نوجوان بدون حضور جمعیت در مناطقی که امکان اجرای برنامه عادی وجود ندارد و ترویج و مشارکت در برپایی روضه‌های خانگی از جمله برنامه‌های شاخص در طرح بصیرت عاشورایی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه بیش از 200 مبلغ در طرح بصیرت عاشورایی بکار گیری شده‌اند، بیان کرد: حدود 2000 مراسم روضه‌خوانی خانگی و روضه خیابانی در ماه‌های محرم و صفر برپا می‌شود.

احمدزاده گفت: به 250 هیئت مذهبی از محل عوائد موقوفات جهت برپایی مراسم عزاداری در ماه محرم و صفر و در قالب طرح بصیرت عاشورایی کمک خواهد شد. همچنین در طرح «شمیم حسینی» حدود 5000 بسته معیشتی و بیش از 300 هزار پرس غذای گرم توزیع می‌شود.

انتهای پیام
captcha