ایجاد مجمع خیران در شاهرود نیاز اساسی است
کد خبر: 3989361
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۳

ایجاد مجمع خیران در شاهرود نیاز اساسی است

امام‌جمعه شاهرود با اشاره به اینکه خیران شاهرودی در مواسات، آزادی زندانیان، تهیه ارزاق و موارد دیگر حضور چشم‌گیری دارند، اظهار کرد: در این راستا با این ظرفیت، ایجاد مجمع خیران در شاهرود یک نیاز اساسی است که از رسانه‌ها می‌خواهیم تا این مقوله را مطالبه کنند.

مجمع خیران در شاهرود ایجاد شود

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام عباس امینی، امام‌جمعه شاهرود، شب گذشته، 17 مردادماه در مراسم تکریم مقام خبرنگار با حضور خبرنگاران بر ضرورت مطالبه خبرنگاران در استفاده از خیران شاهرودی تأکید کرد و افزود: این شهرستان دارای ظرفیت‌های عظیم خیران است که از آن در بخش‌های مختلف استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: خیران شاهرودی در مواسات، آزادی زندانیان، تهیه ارزاق و ده‌ها مورد دیگر حضور چشم‌گیری دارند که در این راستا با این همه ظرفیت به نظر می‌رسد که ایجاد مجمع خیران در شاهرود یک نیاز اساسی باشد از رسانه‌ها می‌خواهیم تا این مقوله را نیز مطالبه کنند.

امام جمعه شاهرود با اشاره به اینکه رسانه‌ها با مطالبه‌گری در خصوص ایجاد مجمع خیران می‌توانند در رفع موانع تأثیرگذار باشند یادآور شد: رسانه‌ها می‌توانند کمک کنند تا نیات خیران ارتقا پیدا کند که در این راستا طی سال گذشته علی‌رغم تمام مشکلات عدیده بعضاً میلیاردها تومان صرف بسته معیشتی شد اما مشکل چندانی از مردم حل نکرد.

امینی بر رعایت مسائل بهداشتی از سوی تمام هیئت‌‌های مذهبی تأکید کرد و گفت: مذهبی‌ها بیشترین میزان مراعات را داشتند و ما سال گذشته نیز در بازدیدهای مکرر از هیئات‌ این امر را مشاهده کردیم اما بخش بسیار قلیلی نیز بودند که باید مسائل را بیشتر رعایت می‌کردند که امسال توصیه‌های لازم به صورت اکید بیان شده است.

به گفته وی؛ یکی از مکان‌هایی که می‌تواند در زمینه نشاط‌آفرینی و تخلیه هیجانات و ناراحتی‌های مردم مؤثر باشد شئون مذهبی است که در این ایام تعطیلی آن را شاهد بودیم که آفت‌های اجتماعی مانند خودکشی افزایش زیادی در شهرستان یافت اما با این حال و با همه ضرورت‌ها ما تابع قوانین هستیم و هر لحظه که اعلام شود نماز جمعه‌ها برگزار نشود، قطعاً تابع خواهیم بود.

امام‌جمعه شاهرود متذکر شد: انتقال کرونا از طریق عروسی‌ها، مسافرت‌ها به شمال، ییلاق‌ها و دورهمی و مهمانی‌ها بود که در این راستا از دانشگاه علوم پزشکی خواسته‌ایم تا بررسی کند چه میزان هیئت‌‌های مذهبی در اشاعه کرونا مقصر بوده‌اند.

رضا مهدیان، رئیس ارشاد اسلامی شاهرود نیز خبرنگاران را مطالبه‌گران عرصه اجتماع برشمرد و افزود: در شهرستان شاهرود ۱۴ نشریه و پنج خبرگزاری در کنار ۳۱ دفتر نشریه کشوری و چهار پایگاه خبری تحلیلی فعالیت دارند اما مسکن، بیمه، ارتقای جایگاه بین ادارات و دستگاه‌های دولتی از زمره مطالبات به حق خبرنگاران است.

انتهای پیام
captcha