امامزادگان البرز میزبان طرح «بصیرت عاشورایی» می‌شوند
کد خبر: 3989500
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳

امامزادگان البرز میزبان طرح «بصیرت عاشورایی» می‌شوند

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه البرز با اشاره به اجرای طرح بصیرت عاشورایی در امامزادگان شاخص استان، گفت: راه‌اندازی کاروان عزاداری با حضور مداحان بدون حضور جمعیت در ایام دهه اول محرم از برنامه‌های طرح بصیرت عاشورایی است.

امامزادگان البرز میزبان طرح «بصیرت عاشورایی» می‌شوند

حجت‌الاسلام سیدعباس مسعودی، معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)، اظهار کرد: مراسم عزاداری ایام محرم در بقاع متبرکه دارای ظرفیت در فضای باز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه البرز، افزود: راه‌اندازی کاروان عزاداری با حضور مداحان بدون حضور جمعیت در ایام دهه اول محرم از برنامه‌های طرح بصیرت عاشورایی است.

این مسئول با بیان اینکه طرح بصیرت عاشورایی همه ساله هم‌زمان با ایام ماه محرم و صفر با اجرای برنامه‌های ویژه و با هدف تبیین فرهنگ عاشورا و نهضت امام حسین(ع) در سطح بقاع متبرکه برگزار می‌شود، یادآور شد: با توجه به شرایط شیوع کرونا این طرح با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین بیشتر با محتوای رسانه‌ای در فضای مجازی اجرا خواهد شد.

مسعودی با بیان اینکه فضای بقاع متبرکه و امامزادگان البرز متناسب با ایام محرم سیاه‌پوش می‌شود، افزود: اجرای برنامه طرح بصیرت عاشورایی از شب اول محرم به مدت ۱۱ شب در فضای امامزاداگان با حضور مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حداکثر به مدت دو ساعت برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی اوقاف البرز با بیان اینکه در برنامه‌ها، پذیرایی به‌منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی، انجام نمی‌شود، گفت: اطعام و نذورات صرفا مطابق با دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود، براساس نیت واقفان از محل موقوفات مرتبط کمک به هیئت‌های مذهبی مناطق محروم انجام می‌شود و همچنین بقاعی که دارای ظرفیت اجرای برنامه‌های محرم هستند برنامه‌های عزاداری را با رعایت پروتکل‌ها برگزار می‌کنند.

انتهای پیام
captcha