برگزاری سوگواره «بصیرت عاشورایی» در ۲۵ امامزاده سمنان
کد خبر: 3989717
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴

برگزاری سوگواره «بصیرت عاشورایی» در ۲۵ امامزاده سمنان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: همزمان با فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) ویژه‌برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی در ۲۵ امامزاده و مکان مذهبی سطح استان و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در 25 امامزاده سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام‌ اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان امروز، 19 مردادماه در جمع خبرنگاران از برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در 25 امامزاده استان خبر داد و گفت: خادمان بقاع متبرکه و اماکن مذهبی استان در آستانه ماه محرم‌الحرام و همزمان با اجرای طرح «بصیرت عاشورایی»، با اولویت قرار دادن سلامت زائران و عزاداران خود را ملزم به رعایت تمامی شیوه‌نامه‌های اجرایی دانسته و اجرای پروتکل‌های بهداشتی بیش از گذشته مورد توجه قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در ویژه‌برنامه بصیرت عاشورایی سال جاری 25 امامزاده و مکان مذهبی سطح استان مجری برگزاری طرح هستند یادآور شد: در قالب این کار ویژه برنامه‌هایی از قبیل فضاسازی آستان مقدس امامزادگان، تبلیغات محیطی پیرامون اماکن مذهبی، اجرای ویژه برنامه اذن عزا، سیاه‌پوشان صحن و محیط داخلی و خارجی بقعه نیز در دست اجراست.

تدینی افزود: بخش قابل توجهی از فعالیت‌های مراکز افق امامزادگان و بقاع متبرکه در برنامه‌های اجرا شده از زمان شیوع ویروس منحوس کرونا به صورت مجازی و با استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی برگزار شده و برنامه‌ریزی لازم جهت بهره‌برداری حداکثری از این ظرفیت در این ویژه برنامه نیز انجام شده است.

به گفته وی ویژه‌برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی همه ساله در ماههای محرم و صفر و با هدف اجرای امینانه نیات موقوفات منطبق با اقامه عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha