اعلام برنامه‌های اوقاف همدان در ایام محرم
کد خبر: 3989776
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲

اعلام برنامه‌های اوقاف همدان در ایام محرم

معاون امور فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه همدان از برگزاری برنامه‌های ویژه ایام محرم تحت عنوان بصیرت عاشورایی در استان خبر داد و گفت: 25 نفر از مبلغان به جای اجرای روضه‌های خانگی، روضه‌های محله را در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرایی خواهند کرد.

اجرای روضه‌های محله به جای خانگی در همدانحجت‌الاسلام سیدعلی حسینی، معاون امور فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان از برگزاری برنامه‌های ویژه ایام محرم در 22 بقعه شاخص استان خبر داد و گفت: بیش از 25 مبلغ بومی و غیربومی برنامه‌های روضه‌خوانی و بصیرت‌افزایی این ایام را بر عهده گرفته‌اند.

وی از اجرای نیات واقفین در ایام محرم خبر داد و گفت: در زمینه اطعام‌دهی و توزیع غذای گرم در قالب طرح «شمیم حسینی» نیز اگر شرایط کرونایی اجازه ندهد این نیات در قالب توزیع بسته‌های معیشتی اجرا می‌شود.

حسینی از تبدیل روضه‌های خانگی به روضه‌های محله خبر داد و گفت: 25 نفر از مبلغین ما به جای اجرای روضه‌های خانگی، روضه‌های محله را در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرایی خواهند کرد.

وی درباره محتواهای برنامه‌های طرح بصیرت عاشورایی در ایام محرم نیز گفت: مرثیه‌خوانی و سخنرانی پیرامون تبیین قیام عاشورا، تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، امیدبخشی به آینده و به موضوع جمعیت و خانواده اشاره خواهد شد.

معاون امور فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان نیز در ادامه تصریح کرد: تمامی برنامه‌های ایام محرم از محل موقوفات و با توجه به نیات واقفان اجرا می‌شود اما اگر افرادی تمایل دارند که در این زمینه مشارکت کنند می‌توانند با تهیه بسته‌های بهداشتی از قبیل ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی کننده در ایستگاه‌های صلواتی از شیوع کرونا جلوگیری کنند.

وی تأکید کرد: همچنین در فضای مجازی و کانال‌ها نیز مبلغان محتواهایی را در زمینه بصیرت حسینی بارگذاری خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha