اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» در 50 بقعه متبرکه البرز
کد خبر: 3990068
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱

اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» در 50 بقعه متبرکه البرز

مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز از برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در ۵۰ بقعه متبرکه در این استان خبر داد و گفت: این برنامه در ۳۵ بقعه به‌صورت عادی و در ۱۵ بقعه به‌صورت ویژه برگزار می‌شود.

اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» در 50 بقعه متبرکه البرز

حجت‌الاسلام علی دشتکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البر، با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری امام حسین(ع) از تشکیل ستاد استانی قرارگاه حضرت سیدالشهدا(ع) در استان خبر داد و گفت: تبیین اهداف قیام عاشورا با بیان صحیح وقایع نهضت حسینی و بهره‌مندی از آنها در جامعه امروز، استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه جهت اجرای ویژه‌برنامه‌های مذهبی ماه محرم متناسب با وضعیت هر شهرستان از اهداف تشکیل این قرارگاه است.

وی افزود: اجرای صحیح نیات واقفین خیراندیش با موضوع عزاداری امام حسین(ع) و عدالت در حمایت از برنامه‌های مذهبی و عزاداری، حمایت از هیئت‌های مذهبی، استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه‌ها به‌ویژه حضور فعال و مؤثر در فضای مجازی از دیگر اهداف تشکیل قرارگاه استانی به نام قرارگاه حضرت سیدالشهدا(ع) است.

این مسئول با بیان اینکه علی‌رغم وضعیت کرونایی باید صحنه عاشورا را روز به روز نسبت به گذشته بیشتر تجلی بدهیم، گفت: براین اساس زمینه بهره‌مندی از این ضیافت برای جان‌های عاشق و مشتاق عبودیت را فراهم کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: امسال هم شیعیان و عاشقان اباعبدالله(ع) تجلی عقل، احساس و شور و شعور حسینی را در این ایام علی‌رغم تمام وقایع و اتفاقاتی که افتاده به نمایش خواهند گذاشت.

وی تصریح کرد: اداره‌کل اوقاف البرز همزمان با سراسر کشور با لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب در اجرای برنامه‌های اثرگذار در ماه محرم و صفر با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی موضوع شرع، عرف و اخلاق ملزم به اجرای این برنامه‌ها می‌کند.

دشتکی با اشاره به تداوم کمک‌های مؤمنانه و حمایت از برگزاری معنوی، مذهبی و عزاداری و حمایت از هیئت‌های مذهبی، بیان کرد: امسال سوگواره بصیرت عاشورایی در ۵۰ بقعه متبرکه البرز برگزار خواهد کرد که در ۳۵ بقعه به‌صورت عادی و در ۱۵ بقعه به‎صورت ویژه برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز اظهار کرد: تأکید بر استفاده از ظرفیت رسانه به‌ویژه در فضای مجازی به‌منظور برگزاری هر چه بهتر برنامه‌های عزاداری در بقاع متبرکه باعث شده قرارگاه حضرت سیدالشهدا(ع) در استان و شهرستان‌ها شکل بگیرد.

وی بیان کرد: امسال هیئت‌های مذهبی که در زیر سقف برنامه خود را برگزار می‌کردند، در ساعت‌های مختلف در صحن بقاع متبرکه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اجرای برنامه دارند.

دشتکی تصریح کرد: با حضور بیش از ۴۰ هیئت مذهبی در بقاع متبرکه سطح استان حال و هوای این روزهای محرم متفاوت با سال گذشته است و بقاع متبرکه میزبان هیئت‌های مذهبی در صحن‌های باز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

وی با اشاره به مراسم شال‌اندازی در آستان مقدس امامزاده محمد(ع)، بیان کرد: ویژه‌برنامه لبیک یا حسین اعلان عزا را به حضور بیش از ۳۰۰ ذاکر و شاعر آئینی و اهل بیت(ع) در این بقعه برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: تعویض پرچم بقاع متبرکه، لبیک یا حسین، احلی من العسل، شیرخوارگان حسینی، رهروان زینبی از برنامه‌های دهه اول بقاع متبرکه است.

وی اظهار کرد: پویش هر خانه یک حسینیه، این خانه عزادار حسین است هر خانه یک بیرق حسین‌ بن‌ علی در جهت تقویت روضه‌های خانگی با همکاری نهادهای مختلف و کانون و بسیج مداحان استان در حال برگزاری است.

دشتکی بیان کرد: امسال در بقاع متبرکه استان بیش از ۱۲ هزار پرس غذای‌گرم و شش هزار بسته معیشتی از محل نیات مرتبط پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه اجرای بیش از یک هزار روضه خانگی با همکاری کانون بسیج مداحان و بسیج مداحان استان البرز پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: کلمه روضه خانگی را به شماره ۱۰۰۰۰۱۴۶۱ ارسال و با هماهنگی ذاکرین و مبلغان به منازل آنها اعزام می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با اشاره به اجرای ۱۵ برنامه تعزیه در بقاع متبرکه است، متذکر شد: در دهه دوم و سوم محرم با سه موضوع مختلف بین ۷۰ تا ۹۰ دقیقه در فضاهای باز و مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha