اجرای طرح بصیرت عاشورایی در ۲۸ بقاع متبرکه اردبیل
کد خبر: 3990460
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱

اجرای طرح بصیرت عاشورایی در ۲۸ بقاع متبرکه اردبیل

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: مراسم سوگواره بصیرت عاشورایی در ۲۸ بقعه متبرکه و امامزاده شاخص استان اردبیل برگزار می‌شود.

اجرای طرح بصیرت عاشورایی در ۲۸ بقاع متبرکه در اردبیلحجت‌الاسلام و المسلمین مهدی ستوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، اظهار کرد: به مناسبت ایام محرم و صفر و به منظور اجرای منسجم برنامه‌های سوگواری، بقعه‌های شاخص استان اردبیل میزبان عزاداران حسینی شده و برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی در حاشیه سوگواره بصیرت عاشورایی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح سوگواره بصیرت عاشورایی همزمان با سراسر کشور در بقاع متبرکه، مساجد، حسینیه‌ها و تکایای استان اردبیل نیز از ابتدای محرم تا آخر ماه صفر برگزار می‌شود، افزود: این طرح با هدف اجرای منسجم نیات واقفان مرتبط با موضوع روضه‌خوانی، تعزیه‌داری، اطعام عزاداران حسینی و کمک‌های مومنانه که تعدادی از موقوفات را شامل می شوند، برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین ستوده، تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده بقعه و امامزاده شاخص از شهرستان خلخال بقعه متبرکه از شهرستان مشکین شهر، بقعه از شهرستان گرمی و بقعه از شهرستان اردبیل برای برگزاری این مراسم معنوی آماده شده اند و چندی پیش مراسم عطر افشانی و غبارروبی از آستان مقدس این بقاع انجام شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، گفت: این مراسم با شعار 《لبیک یا حسین》برگزار می شود که طبق برنامه‌های ابلاغی از سوی سازمان مرکزی بوده و همزمان با ورود کاروان امام حسین(ع) به کربلا آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در قالب این طرح از سخنرانی و مداحی سخنرانان و مداحان مطرح شهرستانی و استانی استفاده می‌شود، افزود: از دیگر برنامه‌های این سوگواره می‌توان به استفاده از روحانیان اعزامی از قم و مبلغان بومی در طول ماه محرم و ماه صفر، برپایی نمایشگاه های فرهنگی با عنوان بصیرت عاشورایی، برپایی خیمه معرفت به منظور پاسخگویی به مسائل شرعی و اعتقادی جوانان و خانواده‌ها، دایر کردن ایستگاه‌های تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف، ختم قرآن کریم و برپایی محافل انس با قرآن کریم، برگزاری نشست‌های صنفی برای ایجاد وقف جدید و در نهایت اطعام و پذیرایی از عزاداران حسینی در راستای اجرای نیات واقفان خیراندیش است.

وی بیان کرد: برپایی چنین برنامه‌هایی در ایام محرم و صفر شناخت ما را نسبت به ائمه اطهار(ع) افزایش داده و این فرصت را برای ما ایجاد می‌کند که با الگو گرفتن از خاندان رسالت، در رفتار و کردار خود دقت لازم را داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha