سوگواره «بصیرت عاشورایی» در بقاع متبرکه کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 3990522
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸

سوگواره «بصیرت عاشورایی» در بقاع متبرکه کردستان برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان از برگزاری ویژه‌برنامه سوگواره «بصیرت عاشورایی» با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همزمان با فرا رسیدن ایام محرم در ۳ بقعه استان کردستان خبر داد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: دست‌اندرکاران و خادمان بقاع متبرکه و اماکن مذهبی استان کردستان در ماه محرم‌الحرام با اولویت قرار دادن سلامت زائران و عزاداران خود را ملزم به رعایت تمامی شیوه‌نامه‌های اجرایی دانسته و در ایام محرم اجرای پروتکل‌های بهداشتی بیش از گذشته مورد توجه قرار دارد.

وی از برگزاری ویژه‌برنامه سوگواره «بصیرت عاشورایی» با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همزمان با فرا رسیدن ایام محرم در 3 بقعه استان کردستان خبر داد و افزود: این سوگواره در بقعه متبرکه امامزاده هاجر خاتون(س) شهرستان سنندج، بقعه متبرکه امامزادگان عبدالله،اسماعیل و محمد(ع) شهرپیرتاج و بقعه متبرکه امامزادگان هاجر و سارا(س) شهرستان قروه برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اشاره به برگزاری ویژه‌برنامه‌های سوگواره «بصیرت عاشورایی» بیان کرد: فضاسازی آستان مقدس امامزادگان، تبلیغات محیطی پیرامون اماکن مذهبی، اجرای ویژه برنامه اذن عزا، سیاه‌پوشان صحن و محیط داخلی و خارجی بقعه، راه‌اندازی کاروان عزا، برنامه چهارپایه‌خوانی با تفاهم‌نامه انجام شده با خانه مداحان، برپایی مراسم شیرخوارگان حسینی، برنامه «احلی‌من‌العسل»، حضور هیئت‌های عزاداری در صحن امامزادگان و عزاداری روز تاسوعا و عاشورا از جمله برنامه‌های اجرایی در راستای این سوگواره خواهد بود.

وی افزود: ویژه‌برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی همه ساله در ماه‌های محرم و صفر و با هدف اجرای امینانه نیات موقوفات منطبق با اقامه عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با تأکید بر اینکه تمامی این برنامه‌ها با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی ابلاغی ستاد مقابله با کرونا برگزار می شوند، ادامه داد: در این راستا از مردم استان کردستان درخواست داریم در زمان برگزاری این برنامه‌ها خود را ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بدانند.

وی یادآور شد: بخش قابل توجهی از فعالیت‌های مراکز افق امامزادگان و بقاع متبرکه در برنامه‌های اجرا شده از زمان شیوع ویروس منحوس کرونا به صورت مجازی و با استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی برگزار شده و برنامه‌ریزی لازم جهت بهره‌برداری حداکثری از این ظرفیت در این ویژه‌برنامه نیز انجام شده است.

انتهای پیام
captcha