برگزاری کارگاه «تحکیم خانواده بر مدار عشق امام حسین(ع)» در بندرعباس
کد خبر: 3992187
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴

برگزاری کارگاه «تحکیم خانواده بر مدار عشق امام حسین(ع)» در بندرعباس

مسئول کانون مشاوره و مددکاری دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی هرمزگان از برگزاری کارگاه مجازی تحکیم بنیان خانواده بر مدار عشق امام حسین(ع) در بندرعباس خبر داد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، محدثه درویشی، مسئول کانون مشاوره و مددکاری دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان، شب گذشته، 30 مردادماه، از برگزاری کارگاه تحکیم بنیان خانواده بر مدار عشق امام حسین(ع) با همکاری کلینیک فرتاک در بستر فضای مجازی و به صورت آنلاین با حضور ۴۰۰ کاربر در بندرعباس، خبر داد.

وی افزود: از آنجایی که اسلام سفارش‌های مؤکد و بی‌شماری در خصوص تشکیل و تحکیم کانون ارزشمند خانواده دارد و آن را از بالاترین عوامل موفقیت و خوشبختی و سرچشمه شکل‌گیری افراد می‌داند و همچنین با توجه به رسالت خطیر دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان هرمزگان، بر آن هستیم از فرصت پیش آمده کرونا آموزش‌ها در این زمینه را در تمام استان گسترش دهیم.

مسئول کانون مشاوره و مددکاری دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی هرمزگان با اشاره به علاقه‌مندی اقشار مختلف به توفیق خادمی امام رضا(ع) و رهنمودهای تولیت آستان قدس مبنی بر بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های جامعه برای گسترش مهر امام رضا(ع)، بیان کرد: از تمام آحاد جامعه در هر تخصصی دعوت می‌کنم تا به یاری افراد جامعه بشتابند.

دین‌داری و سلامت روان

معصومه ذکی‌پور، مشاور و روانشناس سلامت و زوج درمانگر نیز در حاشیه برگزاری این کارگاه، اظهار کرد: خانواده بنیادی‌ترین و کوچک‌ترین نهاد در جامعه محسوب می‌شود که وظیفه تربیت افراد جامعه را بر عهده دارد. تحکیم خانواده مهم‌ترین وظیفه اعضای خانواده بوده و این موضوع تضمین ساختن نسل موفق برای آینده کشور است.

وی افزود: ضرورت ازدواج، مهارت‌های زندگی زناشویی، مهارت ارتباط مؤثر، مهارت‌های حل مسئله و تعارض، کنترل احساسات، کنترل خشم، برخوردهای عاقلانه با مشکلات و حوادث و مسائلی از این دست همگی مهارت است و همه باید در خانواده با این مهارت‌ها آشنا شده و با تمرین‌های مستمر آن را در زندگی به کار گیرند.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: آسیب‌های خانواده امروز به دلیل ویروس منحوس کرونا بیش از ایام دیگر است و در صورت غفلت ما، بخش کثیری از خانواده‌ها را تحت تأثیر قرار خواهند داد. متأسفانه در کشور و به خصوص مدارس و دانشگاه‌ها، خلأ آموزش مهارت‌های زندگی به صورت جامع به افراد جامعه کاملاً محسوس است که می‌توان با برگزاری کارگاه‌های آموزشی تا حدودی چنین خلائی را برطرف کرد.

ذکی‌پور عنوان کرد: با توجه به حجم و تعداد مسائل زندگی امروزی، گاهی مسائل اخلاقی و ارزشی فراموش می‌شود که در این کارگاه‌ها علاوه بر یادآوری بخشی از این موضوعات و بیان مسائل با توجه به مقتضیات زمانی به تحکیم خانواده کمک می‌شود. درواقع کارگاه‌های تحکیم خانواده، موجب نجات سلول‌های پیکر جامعه و همچنین ارتقاء سطح دانش خانواده و جامعه می‌شوند.

وی افزود: این‌گونه آموزش‌های علمی، منسجم و هدفمند، باعث جلوگیری از افزایش خرافات، شایعات، انتشار اطلاعات نادرست و غیرواقعی و سردرگمی افراد جامعه شده و درنتیجه فرصت سوق دادن زندگی افراد به هنجارهای صحیح، فراهم می‌شود.

این مدرس دانشگاه با اشاره به اهمیت تخصص گرایی شغلی در جامعه امروز، اضافه کرد: شرایط زندگی امروزی باعث شده که مهارت‌های دستیابی به  نیازهای عمومی افراد کاهش یابد. بنابراین مشاورین به صورت علمی و تخصصی مهارت‌های زندگی را فرا گرفته و به افراد جامعه کمک می‌کنند تا با سلامت روانی و حتی جسمی از زندگی بهتری برخوردار باشند. امروزه مشاورین به صورت تخصصی در حوزه‌های مختلف مانند خانواده فعالیت می‌کنند و پیشنهاد می‌کنم افراد قبل از مراجعه به مشاور، از تخصص و زمینه فعالیت  او آگاهی داشته باشند.

این روانشناس سلامت و زوج درمان گر و مدرس دانشگاه با تأکید بر اهمیت و نقش دین و دستورات خداوند برای داشتن یک زندگی موفق و شاد، یادآور شد: باور به دین و دستورات خداوند مهربان کمک می‌کند که معنای زندگی برایمان ملموس‌تر شود. تحقیقات نشان داده که  اگر این دین‌داری با معنا و مفهومی که برای رضایت خدا و برآمده از دل و خالصانه است، بوده و به عبارت دیگر از روی ریا و تظاهر نباشد، با ضریب  بسیار بالایی موجب افزایش سلامت روان می‌شود.

انتهای پیام
captcha