روند احداث خانه عالم برای روحانیون تقویت شود
کد خبر: 3995344
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶

روند احداث خانه عالم برای روحانیون تقویت شود

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در رابطه با ساماندهی خانه‌های عالم در استان بیان کرد: در یک سال اخیر، ستاد اجرایی ساماندهی‌هایی در حوزه علمای اهل سنت و اهل تشیع انجام داده و امید است این اقدامات طی سال‌های آینده به شکل قوی‌تری تداوم یابد.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز، ۱۴ شهریورماه در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران استان کردستان با اشاره به اینکه عملی شدن شعار فرهنگی بودن کردستان از سوی رسانه‌ها باید محقق شود، اظهار کرد: رسانه‌های استان باید به دور از حاشیه، از نشر اخبار زرد بپرهیزند و انصاف در نقل قول و انتقاد در رسانه‌ها باید قوت بیشتری به خود بگیرد.

وی تقویت اقتصاد رسانه را از ضروریات مطبوعات استان ذکر کرد و افزود: فضای انتقاد در جامعه رسانه‌ای استان باید اصلاح شود و مدیران باید نگرش خود نسبت به رسانه و خبرنگاران را ارتقاء دهند و امیدواریم که مدیران آینده اداره فرهنگ و ارشاد استان در زمینه تقویت رسانه‌ها اقدامات مؤثرتری به انجام برسانند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در پاسخ به سؤال خبرنگاران در رابطه با دلیل اصلی عقب ماندگی و توسعه‌نیافتگی استان نسبت به استان‌های همجوار بیان کرد: بخش عمده چالش عدم توسعه‌نیافتگی استان کردستان این است که جلوات استان از اوایل انقلاب در حوزه امنیتی بوده، در حالی که این بخش امروز ساماندهی شده است، بنابراین اگر بنا بر تحقق فرهنگی بودن استان کردستان باشد، باید وزن را بیشتر به این سمت سوق داد و وزن امنیتی هم در لایه‌های دیگر بررسی شود.

توسعه و تقویت سرمایه‌گذاری‌های داخلی در استان کردستان

وی با تأکید بر توسعه و تقویت سرمایه‌گذاری‌های داخلی در استان ادامه داد: در برخی موارد مشاهده می‌شود که زمینه برای سرمایه‌گذاری افراد با وجود تمایل زیاد، به اندازه کافی فراهم نشده است که باید با تأمین امنیت فکری و کاری زمینه سرمایه‌گذاری در استان بیش از پیش برای جبران عقب‌ماندگی‌ها فراهم و تقویت شود و نگرش‌ها در این راستا باید تغییر کند.

حجت‌الاسلام پورذهبی، با اشاره به عملکرد و میزان سرمایه‌گذاری بنیادهایی همچون بنیاد علوی در سطح استان اظهار کرد: کردستان ظرفیت‌های زیادی در بخش‌های مختلف به ویژه حوزه گردشگری دارد و تلاش می‌شود که سرمایه‌گذاری و مراودات با این بنیادها در استان تقویت شود.

وی به بازدید و سرکشی از مساجد سطح استان و دیدار با ائمه جماعت مساجد اشاره کرد و گفت: یکی از امور لازم برای بهره‌مندی بیشتر از وجود روحانیون و تقویت ارزش‌های دینی در جامعه وجود روحانی در مسجد یا روستاست که براین اساس احداث خانه عالم برای امامان جماعت در اولویت قرار گرفته است.

احداث خانه عالم با بیلان قوی‌تری تقویت شود

نماینده ولی فقیه در استان کردستان، در رابطه با ساماندهی خانه‌های عالم در استان بیان کرد: در یک سال اخیر، ستاد اجرایی اقدام به ساماندهی‌ در حوزه علمای اهل سنت و اهل تشیع انجام داده و امید است این اقدامات طی سال‌های آینده با بیلان قوی‌تری تداوم یابد.

وی در خصوص شاخص‌های مدیران آینده استان، گفت: تعهد و تخصص از جمله شاخص‌های کلیدی برای تصدی امور است و در کنار آن مردمی و اجتماعی بودن و سرکشی مسئولان از دیگر شاخصه‌های اصلی مدیران است که باید دید کردستان به کدام شاخص نیاز بیشتری دارد.

حجت‌الاسلام پورذهبی تأکید کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «مدیران نوکر مردمند»، مدیر باید بداند که بالانشین نیست و باید به مردم خدمت کند، امید است مسئولان استان نیز این مهم را درک کنند؛ لذا باید گفت که انتصاب مدیران بومی با احتساب این شاخصه‌ها در اولویت است و اگر غیر از این باشد، از ما کاری بر نمی‌آید.

بهره‌گیری بیشتر از حضور بانوان در پست‌های مدیریتی استان

وی در رابطه با انتصاب مدیران و استانداران آینده استان و بهره‌مندی از بانوان در مقامات ارشد استان گفت: ظرفیت و پتانسیل لازم برای بهره‌گیری بیشتر از حضور بانوان در پست‌های مدیریتی استان وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان، در خصوص وجود بی‌اعتمادی از سوی مردم کردستان افزود: همچنان که کشور تصمیم گرفته رئیس جمهوری را با این شاخصه‌ها به کار گیرد، لذا مبنای انتخاب استاندار آینده نیز باید همین شاخصه‌ها باشد و تحولات در مدیریت‌های استانی باید به این شکل ایجاد شود.

وی ادامه داد: رویکردها در توسعه بسیار مهم است و راهکار ما در استان کردستان این است که باید تمام مدیران با رویکردهای جدید و مشورت‌‎های ارائه شده مطالعاتی حرکت کنند.

تقویت زیرساخت و اتمام پروژه‌های نیمه کاره

حجت‌الاسلام پورذهبی تأکید کرد: تقویت زیرساخت و اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره در استان می‌تواند اولویت مهمی برای مدیران آینده استان باشد، همچنین گردشگری ظرفیت مهمی در راستای توسعه کردستان است و اهمیت به آن می تواند نقش موثری در پیشرفت استان داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت و فضای مسجد در دوران کرونا نباید رنگ ببازد، بیان کرد: خانه عالم، حجرات و علمای دینی باید تقویت شود و این مهم در سنندج به صورت جدی پیگیری شده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان، با اشاره به اینکه مردم ما امروز خیلی سطحی‌نگر شده و به ظواهر دل می بندند، افزود: عمق بخشیدن به محتوا موجب عمیق‌تر شدن فکر و اندیشه سطحی مردم خواهد شد و این عمق بخشیدن محتوایی می‌تواند به همت روزنامه‌نگاران و رسانه‌های گروهی تقویت شود.

خدشه‌دار شدن اعتماد اجتماعی

وی با اشاره به اینکه امروز اعتماد اجتماعی به خاطر عملکرد ناقص برخی از مدیران و وعده‌های دروغین آنان خدشه دار شده است، گفت: من معتقدم که مردم زیاد به حزب و گروه وابسته نیستند و هر کجا خدمات و رویکرد شایسته‌ای از مدیران دیده‌اند، قدردانی کرده‌اند و در این راستا و به منظور بالارفتن اعتماد اجتماعی باید خدمات بهتری در کشور صورت گیرد.

حجت‌الاسلام پورذهبی در پاسخ به سؤالی کی از خبرنگاران در مورد نایسر به مشکلات مردم نایسر و بازدیدهای میدانی خود از این منطقه منفصله شهری اشاره و بیان کرد: باید موانع مجود بر سر راه توسعه این منطقه از شهر سنندج بررسی شود هرچند اقداماتی تاکنون در نایسر صورت گرفته، اما باید با بازدید میدانی مشکلات نایسر را بررسی کرده و موانع را شناسایی و بعد از آن مانع‌زدایی کنیم.

وی با اشاره به اینکه گاهی مسئولی اقدام به انتقام از رسانه‌ای که از عمکرد وی انتقاد کرده مورد بازخواست قرار می‌دهد، افزود: انتقادهای سازنده باید در جهت پیشرفت و توسعه عملکرد مدیران بهره‌برداری شوند نه اینکه مسئولی رسانه‌ای را به خاطر یک آگهی گرو بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: رسانه‌ها نیز گاهی یک مسئول را مورد انتقادهای بی‌شمار قرار می‌دهند، اما از عملکرد مدیر دیگر هیچ انتقادی ندارند که این امر نیز یک نابسامانی به وجود خواهد آورد.

وی با اشاره به اینکه بنده دو سال در هرمزگان، 15 سال در سیستان و بلوچستان خدمت کرده‌ام، یادآور شد: در حال حاضر نسبت به استان کردستان یک علقه خاصی دارم و برای رشد و پیشرفته همه جانبه استان تمام تلاش خود را به کار می‌گیرم.

انتهای پیام
captcha