اجرای 55 پروژه فرهنگ‌ساز به همت خیران در شیراز
کد خبر: 3996686
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷

اجرای 55 پروژه فرهنگ‌ساز به همت خیران در شیراز

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز از اجرای 55 پروژه فرهنگ‌ساز و شهرسازی با اعتبار 132 هزار میلیارد تومان به همت این مجموعه از ابتدای شکل‌گیری تاکنون خبر داد.

به گزارش ایکنا از فارس، سیدعبدالرضا دستغیب، مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شهر شیراز، امروز، 20 شهریورماه در بازدید از سرای فرهنگ مهربانی شماره 3 این کلان‌شهر، گفت: این مجمع برای اولین بار در کشور فعالیت خود را از سال 93  در شهر شیراز آغاز کرد و تاکنون 55 پروژه فرهنگ‌ساز و شهرسازی با اعتبار 132 هزار میلیارد تومان شامل مسجد، مبلمان شهری، کتابخانه، سقاخانه، درمانگاه، ورزشگاه و غرس کردن نهال در بخش فرهنگی طرح همیار مهربان ترافیک و فضای سبز و سرای یار مهربانی و... را شروع و بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها را به بهره‌برداری رسانده است.

وی با تأکید بر اینکه مجمع مذکور به تمام سلیقه‌های خیرین برای رفع نیازهای شهروندان و حتی توسعه شهر پاسخگو است، گفت: خیرینی که توانایی مالی نیز ندارند می‌توانند با گذاشتن زمان خود در بعد کالبد شهر و رفع نیازهای فرهنگی شهر به‌عنوان خیرین وقت حضور داشته باشند.

دستغیب همچنین استفاده از 125 نفر در اجرای طرح همیاران مهربان ترافیک را یکی دیگر از اقدامات فرهنگ‌ساز توسط مجمع خیرین فرهنگ‌ساز و شهرساز برشمرد و گفت: این خیرین عمدتا با حضور در چهارراه‌ها و تقاطع‌های مرکزی و پرتردد در روان‌سازی ترافیک و احیای فرهنگ ترافیک و یادآوری به شهروندان در باز کردن گره‌های ترافیک کمک شایانی می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت دو سرای یارمهربان در پایانه نمازی و شهید دستغیب، گفت: این سراها در جهت ترویج کتابخانوانی و امانت‌داری کتاب بدون کارت شناسایی و دریافت هزینه کتاب در اختیار شهروندان قرار می‌دهد و در آن‌ها شهروندان می‌توانند کتاب اهدا و تبادل کنند.

دستغیب همچنین راجع به فعالیت چهار سرای فرهنگ مهربانی در مناطق مختلف شهر شیراز برای دریافت کمک‌های مردمی در زمینه‌های اهدای کتاب، لباس، دارو و سایر تجهیزات نیز گفت: از ابتدای فعالیت این مراکز تاکنون 550 هزار قلم کالا توسط مردم به این سراها اهدا شده است که این اقلام هم از طریق واگذاری به خیریه‌ها به دست نیازمندان رسیده است.

وی با اشاره به مشارکت مردم در رفع نیازهای مردم گفت: شهروندان می‌توانند با حضور در سراهای فرهنگ مهربانی و آگاهی از نیازهای بخشی از مردم جامعه با انفاق مال و حتی وقت خود در درک و گره‌گشایی مشکلات اجتماعی سهیم باشند.

انتهای پیام
captcha