فرهنگ‌سازی برای جذب کمک‌های خیری حوزه سلامت وجود ندارد
کد خبر: 4001350
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۵
مدیرعامل مجمع خیرین سلامت چهارمحال‌وبختیاری:

فرهنگ‌سازی برای جذب کمک‌های خیری حوزه سلامت وجود ندارد

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت چهارمحال‌وبختیاری در خصوص فرهنگ‌سازی و تبلیغ به‌ویژه در رسانه‌ها برای جذب کمک‌های خیری حوزه سلامت، گفت: در زمینه فرهنگ‌سازی در این راستا هیچ اقدام موثری انجام نشده است با اینحال باید گفت که مردم خیر همیشه پیشتاز هستند.

عباس قادری، مدیرعامل مجمع خیرین سلامت چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا در خصوص فرهنگ‌سازی و تبلیغ به‌ویژه در رسانه‌ها برای جذب کمک‌های خیری حوزه سلامت، اظهار کرد: در زمینه فرهنگ‌سازی در این راستا هیچ اقدام موثری انجام نشده است با اینحال باید گفت که مردم خیر همیشه پیشتاز هستند و مجمع پلی میان این خیران در داخل و خارج استان و حتی ایرانیان و هم‌استانی‌های مقیم خارج از کشور با دانشگاه علوم پزشکی هستیم.

وی با تصریح اینکه مجمع خیرین سلامت گاه توفیق چندانی در پاسخگویی به اعلام آمادگی خیر ندارد، بیان کرد: گاه خیر با برنامه و پیشنهاد به مجمع مراجعه و برای کمک به حوزه سلامت اعلام آمادگی می‌کند اما روند طولانی هماهنگی، تهیه نقشه راه، نظارت و اخذ مجوزهای لازم تا آغاز کار باعث می‌شود که مجمع از خیر عقب بماند. لذا حتی بدون فرهنگ‌سازی نیز انسان‌های نیک‌اندیشی در جامعه وجود دارند که همواره برای حمایت و کمک در صحنه حضور دارند.

قادری در پاسخ به این پرسش که اولویت مجمع خیرین سلامت برای تخصیص کمک‌های خیری چیست، توضیح داد: اولویت مجمع چه پیش از کرونا، چه در ایام کرونایی و چه پس از رفع بلیه کرونا بر مبنای نیازهای دانشگاه تخصیص می‌یابد؛ توسعه فضاهای فیزیکی، تامین تجهیزات پزشکی و غیر پزشکی، لوازم اداری، لوازم مصرفی و غیره به اطلاع خیران می‌رسد و کمک‌های لازم تخصیص می‌یابد.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت بیان کرد: درب این مجمع همواره برای ورود خیران به صحنه کمک‌رسانی با هر میزان کمک ولو بسیار اندک، باز است چرا که ارزش معنوی اقدام برای کمک و حمایت از حوزه سلامت بسیار بالاست. این کمک‌ها حتی می‌تواند با قلم و بیان و در راستای تبلیغ برای جذب کمک‌ها موضوعیت داشته باشد.

تشریح اقدامات مجمع خیرین سلامت در ایام کرونایی

قادری با اشاره به اقدام اخیر یک جوان هفشجانی در اختصاص یک زمین چهار هزار متری به حوزه سلامت استان، گفت: اگر بتوانیم در جذب کمک‌های خیری موفق عمل کنیم در آینده نزدیک شاهد احداث باغ سلامت ویژه سالمندان در این زمین خواهیم بود، چرا که جمعیت بتدریج به سمت سالمندی پیش می‌رود و در آینده نزدیک مسئولان دستگاه‌های ذیربط با چالش‌های جدی در حوزه جمعیت سالمند مواجه خواهند شد.

وی با تشریح اقدامات مجمع خیرین سلامت استان در ایام کرونایی، تصریح کرد: در این ایام، مجمع در پاسخ به درخواست کمک از سوی علوم پزشکی، حدود سه هزار لباس محافظ ویژه کادر درمان و حدود ۳۰۰ هزار ماسک با کمک خیران تهیه و در اختیار کادر درمان قرار داد؛ پیش از آن نیز، در ایام تعطیلات نوروز ۹۹، نظیر این کمک‌ها به علوم پزشکی انجام شد.

قادری افزود: خرید و تهیه کپسول‌های اکسیژن از بازار و یا امانت این دستگاه‌ها از صنعت‌کاران برای بیمارستان‌های کوهرنگ و فارسان و نیز بیمارستان‌های صحرایی در شهرکرد و فارسان از دیگر اقدامات بود که تلاش شد ملزومات مورد نیاز برای مدافعان سلامت و کادر بیمارستانی استان با کمک خیران تامین شود.

انتهای پیام
captcha