خراسان شمالی پیشتاز در پرداخت صدقه
کد خبر: 4001817
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹

خراسان شمالی پیشتاز در پرداخت صدقه

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: مردم سخاوتمند استان رتبه اول پرداخت صدقات را در کشور کسب کردند.

خراسان شمالی پیشتاز در پرداخت صدقهمجید الهی‌راد، مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، با اشاره به اینکه  بیش از ۱۰۰ هزار مشترک طرح صدقات در قالب مشترکین صندوق‌های معابر، اماکن، منازل و اصناف در سطح استان وجود دارد، بیان کرد: مردم نیکوکار استان در نیمه نخست سال جاری پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان صدقه پرداخت کردند که صدقات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۷ درصد رشد داشته است.

وی  با اشاره به اجرای طرح پرداخت صدقه توسط کدهای QR، افزود: هم‌اکنون این نهاد در حال آماده‌سازی کد QR برای مشترکان صدقات سطح استان است و امیدواریم این مهم به زودی محقق شود.

الهی‌راد ادامه داد:  مبالغ جمع‌آوری‌شده طرح صدقات برای رفع نیازهای خانوارهای تحت حمایت در بخش‌های مختلف ازجمله کمک به اشتغال، جهیزیه، مسکن، درمان و تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند در همان محل هزینه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: برای سهولت در پرداخت و استفاده از روش‌های نوین برای تمامی این مشترکان کد QR تهیه و به منازل و یا فروشگاه‌ها ارسال می‌شود و در این روش هر مشترک صندوق صدقات می‌تواند با داشتن کد QR اختصاصی خود و با استفاده از گوشی همراه به‌آسانی اقدام به پرداخت صدقه کنند.

وی در پایان در خصوص نحوه مشارکت خیران با کمیته امداد، اظهار کرد: خیران همچنین می‌توانند صدقات خود را به شیوه‌های نوین الکترونیکی کد USSD با شماره‌گیری #۰۵۸*۸۸۷۷* از طریق تلفن همراه به‌صورت غیرحضوری پرداخت کنند.

انتهای پیام
captcha