نوزدهمین نشست دبیرخانه کنگره ادیان جهانی و سنتی در قزاقستان
کد خبر: 4002222
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
فردا آغاز می شود؛

نوزدهمین نشست دبیرخانه کنگره ادیان جهانی و سنتی در قزاقستان

نوزدهمین نشست دبیرخانه کنگره رهبران ادیان جهانی و سنتی قزاقستان با شرکت نمایندگانی از کشورهای مختلف از جمله ایران در شهر نورسلطان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، این اجلاس و جلسه کارگروه دبیرخانه کنگره رهبران ادیان جهانی و سنتی قزاقستان ١٣ و ١٤ مهرماه با حضور نمایندگانی از مراكز و نهادهای بین‌المللی گفت‌وگوی دینی كشورهای مختلفی نظیر روسیه، انگلیس، واتیكان، مصر، عربستان، جمهوری اسلامی ایران و ... برگزار خواهد شد.

بنا به اعلام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این اجلاس كه به ریاست مؤلین آشیمبایف، رئیس مجلس سنای قزاقستان و رئیس دبیرخانه کنگره رهبران ادیان سنتی و جهانی برگزار خواهد شد، در خصوص موضوعاتی مانند مكان، تاریخ و تمهیدات لازم برای برگزاری هفتمین کنگره رهبران ادیان سنتی و جهانی و بیستمین جلسه دبیرخانه‌ای این كنگره كه مقرر است در سال آینده برگزار شود به بحث و تبادل نظر می‌پردازند.

زهرا رشیدبیگی، رئیس گروه گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت ارتدكس و پروتستان به عنوان نماینده مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این نشست شرکت می‌کند.

اجلاس دبیرخانه‌ای كنگره رهبران ادیان جهانی و سنتی قزاقستان هر سال و شورای رهبران دینی این كنگره هر سه سال یكبار در قزاقستان برگزار می‌شود. هدف اصلی این كنگره، توسعه صلح و همزیستی مسالمت آمیز میان پیروان ادیان در جهان است.

بر اساس این گزارش؛ جمهوری اسلامی ایران عضو دبیرخانه و كارگروه و شورای رهبران دینی این كنگره است و در اجلاس‌های آن مشاركت دارد.

انتهای پیام
captcha