آغاز احداث نخستین کتابخانه ۱۰۰ درصد خیرساز در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4002876
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲

آغاز احداث نخستین کتابخانه ۱۰۰ درصد خیرساز در چهارمحال‌وبختیاری

عملیات اجرایی احداث نخستین کتابخانه عمومی ۱۰۰ درصد خیرساز چهارمحال‌وبختیاری در روستای چلوان شهرستان سامان آغاز شد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، احمد فرهادی سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان امروز ۱۴ مهرماه در آیین کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی احداث نخستین کتابخانه عمومی ۱۰۰ درصد خیرساز که با حضور مسئولان استانی و محلی و خانواده شهید صدیقی در روستای چلوان سامان برگزار شد، اظهار کرد: خانواده شهید صدیقی هزینه کامل ساخت این مرکز فرهنگی را تقبل کرده‌اند.

فرهادی افزود: این کتابخانه در زمین اهدایی به مساحت ۱۷۱ متر مربع و در دو طبقه شامل طبقه همکف، اول و دوم با زیر بنای ۴۰۲ متر ساخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه خانواده شهید صدیقی در اقدامی خیرخواهانه، هزینه‌های کامل احداث این کتابخانه را پرداخت می‌کنند، تصریح کرد: این خانواده خیراندیش پیش از این نیز برای ایجاد کتابخانه شهید جعفرزاده شهر سامان به صورت مشارکتی اقدام کردند.

فرهادی یادآور شد: پیش بینی می‌شود عملیات ساخت کتابخانه خیری روستای چلوان تا یک سال آینده به پایان برسد که پس از بهره‌برداری از این مرکز فرهنگی، اقدام برای تجهیز و تامین نیروی انسانی از طرف امور کتابخانه‌های عمومی استان انجام خواهد شد.

در ادامه، کمال اکبریان، فرماندار شهرستان سامان ضمن تقدیر از حضور خیران در عرصه‌های مختلف، کتابخانه‌سازی را اقدامی ارزشمند عنوان و بیان کرد: تا سالها می‌توان شاهد اثرات و بازخوردهای شایسته این اقدام فرهنگی در جامعه بود.

وی با ابراز خرسندی از آغاز احداث نخستین کتابخانه عمومی ۱۰۰ درصد خیرساز استان در شهرستان سامان، افزود: امید است که با همت و همدلی مردم و مسئولان شاهد افزایش سرانه مطالعه و حضوری نسلی موفق در ساختن آینده جامعه باشیم.

یادآور می‌شود، ساخت و تجهیز این پروژه عمرانی با همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان و با حمایت فرماندار شهرستان، پیگیری مستمر دهیار روستا و جمعی از مسئولان محلی توسط خانواده نیک‌اندیش و خیر شهید صدیقی آغاز شده است.

انتهای پیام
captcha