درمانگاه عمومی خیرساز فروغی افتتاح شد
کد خبر: 4004103
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷
طی آیینی در شهرکرد؛

درمانگاه عمومی خیرساز فروغی افتتاح شد

درمانگاه عمومی خیرساز فروغی با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری، رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و جمعی از مسئولان در شهرکرد افتتاح شد، این درمانگاه در هشت طبقه با زیربنای ۳۲۰۰ مترمربع احداث شده است.

درمانگاه عمومی خیرساز فروغی افتتاح شدبه گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، اقبال عباسی، استاندار، امروز ۱۹ مهرماه در آئین افتتاحیه درمانگاه عمومی خیرساز در شهرکرد با تأکید بر اینکه دولت برای پیشبرد اهداف و ارائه خدمت بهتر به مردم در حوزه‌های مختلف باید بخش خصوصی و مردمی را در کنار خود نگه دارد، اظهار کرد: برای همکاری این بخش‌ها با دولت باید دولتمردان موانع مقابل سرمایه‌گذاران و خیران را از پیش روی آنان بردارند.

استاندار افزود: اگر دولت از ظرفیت‌های بخش‌ خصوصی، خیری و مردمی استفاده نکند، باید به تنهایی مشکلات را حل کند و قطعا در شرایط موجود، امکانات و اعتبارات موردنیاز را در اختیار ندارد، بنابراین این مسئله موجب ایجاد نارضایتی در بین مردم خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه مجموعه‌هایی مانند اداره مالیات، بیمه و کار باید نهایت همکاری را با مجموعه درمانگاه خیرساز فروغی برای ارائه خدمات در حوزه سلامت به مردم داشته باشند، افزود: قطعا باید ضوابط و قوانین نیز مراعات شود، اما دستگاه‌ها نباید به بهانه اجرای قانون سخت‌گیری و سنگ‌اندازی داشته باشند.

عباسی بیان کرد: متأسفانه بسیاری از مدیران در چهارمحال و بختیاری به‌علت بی‌انگیزگی و واهمه از دستگاه‌های نظارتی در صدور مجوزها سخت‌گیری‌های بسیاری دارند، مدیران باید در حمایت از سرمایه‌گذاران و خیران در حوزه‌های مختلف جسارت داشته باشند و روند صدور مجوزات را تسهیل کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه حمایت از سرمایه‌گذاران به‌ویژه در بخش سلامت از وظایف مدیران محسوب می‌شود، تصریح کرد: در ایام شیوع کرونا اهمیت وجود مراکز درمانی در تمامی نقاط استان در بخش خصوصی و دولتی بر همگان روشن شد.

وی یادآور شد: قطعا ورود افراد به مباحث خیری و کمک به نیازمندان و محرومان در جامعه برکات دنیوی و اخروی فراوانی دارد، خیران می‌توانند با سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف کسب و کار ایجاد و درآمدزایی نیز داشته باشند و همچنین به مردم نیز خدمت ارائه دهند.

مددکاری و بازتوانی بیماران در سیستم بهداشت و درمان ضعیف است

در ادامه این آئین مجید شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه سیستم بهداشت و درمان در چهار حوزه فعالیت دارد، اظهار کرد: حوزه بهداشت و مراقبت، حوزه اورژانس پیش‌بیمارستانی، حوزه درمان و حوزه بازتوانی و مددکاری از جمله حیطه‌های فعالیت این سیستم است.

وی افزود: خوشبختانه ایران در بخش بهداشت و مراقبت جزو کشورهای اول دنیا در ارائه خدمات محسوب می‌شود، شبکه بهداشت در تمامی نقاط کشور حتی مناطق صعب‌العبور و عشایری نیز در دسترس مردم و با کمترین هزینه پرداختی توسط دریافت‌کننده خدمات قرار دارد.

شیرانی با بیان اینکه در حوزه اورژانس پیش‌بیمارستانی و درمان نیز در چندین سال اخیر به‌علت افزایش تجهیزات و نیروی انسانی در رده کشورهای پیشرفته دنیا قرار گرفته‌ایم، گفت: یکی از دلایل وجود نارضایتی در حوزه درمان، ضعف در فیزیک ساختمانی و نبود تکریم بین ارائه‌دهنده خدمت و ارباب رجوع است، در بسیاری از کشورهای پیشرفته بخش دوم توسط آژانس‌های موازی انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تأکید کرد: متأسفانه کشور در حوزه بازتوانی و مددکاری برای بیماران دچار ضعف‌های بسیار است، بسیاری از بیماران پس از اتمام فرآیند درمان نیازمند دریافت خدمات در حوزه بازتوانی و مددکاری هستند که هیچ ارگانی مسئولیت این مهم را بر عهده نگرفته است.
وی در پایان گفت: دانشگاه علوم پزشکی از ورود بخش خصوصی و سمن‌ها به حوزه بهداشت و درمان استقبال می‌کند.

احداث درمانگاه عمومی فروغی در ۸ طبقه

در پایان این آیین جهانبخش، ناظر ساخت درمانگاه عمومی خیری فروغی در شهرکرد با اشاره به اینکه این درمانگاه در هشت طبقه با زیربنای ۳۲۰۰ مترمربع احداث شده است، اظهار کرد: شش طبقه از این درمانگاه به بخش درمانی و دو طبقه نیز به پارکینگ اختصاص یافته است.

وی افزود: امروز فاز اول این درمانگاه در بخش عمومی و آزمایشگاه افتتاح شد و استقرار ۴۰ مطب اختصاصی در این درمانگاه پیش‌بینی شده است، برای ورود برخی تجهیزات مورد نیاز به‌علت تحریم‌ها با مشکلاتی مواجه هستیم.

جهانبخش با تأکید بر اینکه دولت باید از بخش خصوصی و خیرین در راستای ارائه خدمت حمایت کنند، بیان کرد: ۲۲ نفر در فاز اول راه‌اندازی این درمانگاه مشغول به‌کار شدند.

یادآور می‌شود، بنا بر خواسته خیر نیک‌اندیش ضامن فروغی، ۱۰ درصد درآمد این درمانگاه به درمان رایگان بیماران نیازمند اختصاص پیدا خواهد کرد، این درمانگاه در خیابان سعدی شهرکرد واقع شده است.

انتهای پیام
captcha