ضرورت ایجاد زمینه‌های وحدت برای تحقق تمدن نوین اسلامی
کد خبر: 4006956
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶
شیخ قتالی بیان کرد:

ضرورت ایجاد زمینه‌های وحدت برای تحقق تمدن نوین اسلامی

شیخ عبدالباعث قتالی ایجاد زمینه‌های وحدت را برای تحقق تمدن نوین اسلامی ضروری دانست و گفت: زمینه‌سازی در این حوزه را باید از خودمان شروع کنیم.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، شیخ عبدالباعث قتالی، امام جمعه اهل سنت بندرعباس، صبح امروز، 29 مهرماه، در همایش «وحدت اسلامی، مقدمه‌ای برای تمدن‌سازی»، ضمن تبریک ایام ولادت حضرت محمد مصطفی (ص) و هفته وحدت، اظهار کرد: دو مقوله ادب و طلب لازمه موفقیت در همه امور است و ادب به معنای ورود در هر کاری با ادبیات شایسته و طلب به معنای اراده قلبی در انجام امور است.

وی تصریح کرد: جریان شیعه و اهل سنت اگر اراده قلبی خود را بر اصلاح امور و بر اصلاح بر به وجود آمدن فضای محبت و دوستی بنا نهند، وحدت موردنظر به وجود می‌آید. عصبیت‌های تفکری مورد مذمت است و کسی که تفکر لجاجت و عصبیت دارد باید تفکر خود را بر مبنای وحدت اصلاح کند.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس تواضع و کرم را دو امر ضروری برای وحدت دانست و اضافه کرد: تواضع به معنی دیدن حق و تکبر به معنای دوری گزیدن از حق و میل به انحرافات است. وحدت به معنای پذیرش قوی موافقات، مشترکات و استمرار بر آن است.

شیخ قتالی در پایان با اشاره به اینکه محبتی که سرچشمه حب رسول‌الله(ص) و خداوند متعال است یقیناً به وحدت ختم می‌شود، یادآور شد: زمینه وحدت برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی را باید از خودمان شروع کنیم. کج‌سلیقگی‌ها و کوتاه‌فکری‌ها از عوامل اختلاف و مشکلات اساسی در مقوله وحدت هستند.

انتهای پیام
captcha