پوتین: حزب‌الله یک قدرت سیاسی بزرگ در لبنان است
کد خبر: 4007002
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۷

پوتین: حزب‌الله یک قدرت سیاسی بزرگ در لبنان است

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه ضمن تأکید بر ضرورت حل اختلافات از طریق گفت‌وگو و بدون خونریزی، گفت: حزب‌الله یک قدرت سیاسی بزرگ در لبنان است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «روسیا الیوم»، ولادیمیر پوتین، امروز، 29 مهرماه، ضمن سخنانی در نشست عمومی باشگاه «والدای»، درباره فاجعه انفجار بندر بیروت گفت: دوست دارم بار دیگر به ملت لبنان به خاطر وقوع این مصیبت بزرگ که شماری کشته برجای گذاشت، تسلیت بگویم.
 
وی افزود: فاجعه بندر بیروت با خواسته برخی‌ها برای رسیدن به منافع مالی از طریق فروش کودهای شیمیایی (نیترات آمونیوم) با قیمت بهتر، مرتبط بود.

رئیس‌جمهور روسیه در ادامه گفت: ما امکان کمک به تحقیق در مورد انفجار بندر بیروت را بررسی می‌کنیم و در صورت وجود تصاویر ماهواره‌ای، آن را ارائه می‌کنیم.

پوتین در ادامه درباره ایران، حزب‌الله و اوضاع لبنان گفت: کشورها مواضع متفاوتی نسبت به حزب‌الله دارند، اما روسیه حزب‌الله را یک قدرت سیاسی بزرگ در لبنان می‌داند.

رئیس‌جمهور روسیه با تأکید بر ضرورت حل تمامی اختلافات از طریق گفت‌وگو تصریح کرد: ما با تمامی طرف‌ها و گروه‌های سیاسی لبنان در تماس هستیم و این مسیر را با هدف حل و فصل امور بدون خونریزی ادامه می‌دهیم.

پوتین با اشاره به این که اوضاع خاورمیانه در لبه تنش دائمی قرار دارد، گفت: ما در روسیه به دنبال یافتن زمینه‌های مشترک برای توافق بین طرف‌های لبنانی، بدون جنگ و درگیری هستیم.

به گزارش اسپوتنیک، پوتین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که مسئول وضعیت افغانستان کسانی هستند که ۲۰ سال آنجا جنگیدند، گفت: آمریکا در 20 سال گذشته در عراق و افغانستان به هیچ یک از اهداف خود نرسیده است.
 
وی تأکید کرد: برای بازسازی اقتصاد افغانستان باید به این کشور کمک و دارایی‌های این کشور باید آزاد شود.

رئیس‌جمهور روسیه همچنین با اشاره به این که بیماری همه‌گیر کرونا تلنگر دیگری بود مبنی بر اینکه جامعه جهانی تا چه حد شکننده و آسیب‌پذیر است، گفت: تلفات ناشی از این بیماری بیشتر از تلفات ناشی از جنگ جهانی اول شده است.
انتهای پیام
captcha