ثبت 11 وقف جدید در زنجان
کد خبر: 4007999
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶

ثبت 11 وقف جدید در زنجان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از ثبت 11 وقف جدید در استان خبر داد و گفت: موضوعاتی مثل اشتغال، مسکن و ازدواج از نیازهای امروز جامعه است که باید مورد توجه خیران و واقفان قرار گیرد.

ثبت 11 وقف جدید در زنجانحجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون 11 وقف در استان ثبت شده و امیدوارم با کمک رسانه‌ها بتوانیم مردم را به توسعه وقف تشویق کنیم؛ چراکه ثمرات این کار خیر برای همیشه باقی می‌ماند و نسل‌های مختلف از برکات آن بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به تنوع نیات موقوفات ابراز کرد: در استان زنجان بخش قابل توجه موقوفات با نیت عزاداری سید‌الشهدا(ع) و تعزیه‌داری وقف شده و اوقاف و امور خیریه در طرح تحول جدید قصد دارد در حوزه‌های دانش‌بنیان، نانوتکنولوژی، اصلاح بذر محصولات کشاورزی و سایر موارد با چند دانشگاه وارد عمل شود.

این مسئول با اشاره به اینکه موضوعاتی مثل اشتغال، ازدواج، دارو و درمان، تأمین مسکن و فعالیت‌های دانش‌بنیان از نیازهای روز برای ایجاد وقف‌های جدید است، بیان کرد: مسئولان ادارات اوقاف و کارشناسان به افرادی که قصد وقف دارند مشاوره‌هایی را در راستای بهره‌وری بیشتر موقوفات ارائه می‌دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان به راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی با هدف اشتغالزایی، رونق تولید داخل و درآمدزایی برای سرپرستان خانوار در مرکز افق امامزاده سید ابراهیم(ع) زنجان اشاره کرد و گفت: این کارگاه‌ها در حال حاضر برای 50 نفر اشتغالزایی کرده و ظرفیت اشتغال تا 100 نفر را هم دارد.

وی ادامه داد: کارگاه‌های صنایع دستی و قلم‌زنی در این مرکز دایر شده است. کارگاه خیاطی نیز در راستای توجه به موضوع عفاف و حجاب و تولید لباس ایرانی و اسلامی متناسب با مدل‌ها روز و ارائه تخفیف فعالیت می‌کند. تصمیم داریم ایجاد کارگاه در جوار مراکز افق امامزادگان را در طارم نیز اجرا کنیم.

کرمی با بیان اینکه اشتغالزایی و تولید از موضوعات مورد تأکید مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: به همین منظور طرح «شمیم خدمت» با رویکرد توانمندسازی و اشتغال خانواده‌ها با استفاده از ظرفیت امامزادگان و موقوفات در کشور از طرف سازمان اوقاف و امور خیریه ابلاغ شده است.

انتهای پیام
captcha