خیران در زمینه علم سرمایه‌گذاری کنند
کد خبر: 4008733
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۷
آیت‌الله جوادی آملی:

خیران در زمینه علم سرمایه‌گذاری کنند

آیت‌الله جوادی آملی بیان کرد: باید خیران به سرمایه‌گذاری در زمینه علم سوق داده شوند که این امر باعث حیات و مایه آبروی کشور خواهد بود.

به گزارش ایکنا، شفقنا نوشت: مرجع تقلید شیعیان امروز در دیدار جمعی از اساتید دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی دانشگاه تهران بیانکرد: علم اضلاع سه گانه دارد؛ «که آفرید؟»، «چرا آفرید؟» و «چگونه آفرید؟»، اما غرب این مثلثِ علم را مثله کرده است، غرب « هُوَ الْأَوَّلُ وَالْآخِرُ» را کنار گذاشت و فقط این بخش سومِ «چگونه آفرید؟» را بحث می کند، که نتیجه این غفلت از آن دو بخش دیگر، همان جنگ جهانی اول و دوم و آن تجربه‌های تلخ است.

وی ادامه داد: علم هرچه دارد از معلوم دارد و معلومِ زنده، علم را زنده می‌کند اولاً و عالم را زنده می‌کند ثانیاً. وگرنه معلومِ مرده، علمِ مرده تحویل می‌دهد و علمِ مرده، قطعاً عالم زنده تحویل نمی‌دهد؛ لذا اولین وظیفه شما عالمان، زنده کردن علم است.

آیت‌الله جوادی‌آملی اظهار کرد: آنکه این نظام سپهری را آفرید، در آیات مکرر فرمود، این عالَم عالمانه ساخته شده است و برای شما ساخته شده است؛ یعنی هیچ کس حق ندارد بگوید من نمی توانم! چرا که فرمود برای «تو» آفریده ام و تاکید داشت «وَ سَخَّرَ لَکُمْ ما فِی السَّماواتِ وَ ما فِی الْأَرْضِ».

وی با اشاره به داستان حضرت مریم(س) در قرآن کریم بیان داشتند: خداوند به حضرت مریم که به اذن الهی باردار گردید در وقت زایمان فرمود از این جایگاه مقدس خارج شو. به عنایت الهی درخت نخل خشک، برای استفاده او میوه و ثمر داد، همان خداوند فرمود تا اینجا ما آوردیم، دست بلند کن، حرکت کن و از این میوه تناول کن، خداوند می‌توانست آن میوه را در اختیار مریم بگذارد، اما فرمود آن میوه را بچین، اینجا جای حرکت است.

مرجع تقلید شیعیان تأکید کرد: همه ما در قبال این نظام سپهری دقیق ریاضی گونه علی معلولی مسئولیت داریم، هرگز حق نداریم بگوییم نمی‌توانیم و نمی‌شود، اگر بشر نمی‌توانست این سفره پهن نمی‌شد و اگر شدنی نبود به ما دستور نمی‌دادند.

وی با اشاره به مفاخر علمی کشور اظهار کرد: این کشور شناسنامه دارد، مردان بزرگی همچون بوعلی‌ها و ابوریحان‌ها، شناسنامه علمی این کشورند، این سرزمین این استعداد را دارد. از مشکلات در این مسیر نهراسید، همت و استقامت داشته باشید و ارتباط با مناجات و دعا را فراموش نکنید و از خداوند بخواهید در مسیر علم به شما توفیق روزافزون بدهد و مشکلات این مسیر را از سر راه شما بردارد. باید خیرین به حوزه علم سوق داده شوند و با شناسایی خیرین علاقه‌مند در زمینه علم سرمایه گذاری صورت گیرد که این مهم باعث حیات و مایه آبروی کشور خواهد بود.

انتهای پیام
captcha