احداث ۲۴ مدرسه خیرساز در خوی
کد خبر: 4009434
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰

احداث ۲۴ مدرسه خیرساز در خوی

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز خوی گفت: خیران مدرسه‌ساز این شهرستان ۲۴ باب مدرسه با ۱۶۴ کلاس درس را احداث می‌کنند.

مدرسه خیرساز به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، عمار ذابحی، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز خوی، ۹ آبان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خیران مدرسه‌ساز این شهرستان ۲۴ باب مدرسه با ۱۶۴ کلاس درس را احداث می‌کنند.

وی افزود: از ۲۴ باب مدرسه خیرساز در شهرستان ۲۲ باب به صورت مشارکتی با اداره‌کل نوسازی مدارس استان احداث می‌شود که برای دو باب آن اعتبار دولتی اختصاص نیافته و برای ۲۰ باب هم به صورت محدود اعتبار اختصاص می‌یابد که این کار بهره‌برداری از طرح‌ها را طولانی می‌کند.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز خوی ادامه داد: خیران مدرسه‌ساز خوی از بدو تاسیس این مجمع تاکنون ۱۰۸ باب مدرسه با ۵۰۹ کلاس درس را احداث و به آموزش و پرورش تحویل داده‌اند.

وی عنوان کرد: مجمع خیرین مدرسه‌ساز این شهرستان در ساخت مدرسه یکی از شهرستان‌های برتر کشور بوده و رتبه نخست را سال‌های پیاپی در آذربایجان غربی به خود اختصاص داده است.

ذابحی همچنین از ساخت بزرگ‌ترین مجتمع آموزشی کشور به نام مرحوم «سکینه نمکی» به همت «میرناصر سید محمدی» خیر خویی خبر داد و گفت: این مجتمع شامل ۷۰ کلاس درس و فضا‌های ورزشی و رفاهی است که در ۱۶ هزار مترمربع زیربنا احداث و با آخرین امکانات آموزشی تجهیز می‌شود.

وی هزینه‌های ساخت این مجتمع بزرگ آموزشی را تاکنون بیش از یک هزار ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: سهم خیر از این هزینه‌ها ۷۰ درصد بوده است و این طرح سال آینده بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام
captcha