مساجد؛ کانون هسته‌ مقاومت فرهنگی و دینی
کد خبر: 4011746
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۷

مساجد؛ کانون هسته‌ مقاومت فرهنگی و دینی

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: مساجد کانون و مرکز هسته‌های مقاومت فرهنگی و دینی و از مهم‌ترین مراکز‌ مبارزه با بحران‌های جوامع انسانی و اجتماعی هستند.

حجت الاسلام ناصر شکریان مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام ناصر شکریان‌امیری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان عصر دیروز، 17 آبان ماه در دهمین گردهمایی مدیران، معاونین و رؤسای ادارات و نمایندگی‌های تبلیغات اسلامی شهر‌های استان که در مجتمع کوثر بابلسر  برگزار شد، ضمن تأکید بر اهمیت برنامه‌ریزی برای بازسازی ساختار فرهنگی کشور، اظهار کرد: تشکیل انقلاب اسلامی و پیروزی آن از همین مساجد صورت گرفت و امروز نقش و اثرگذاری آن در حوزه پیشرفت‌های مهم اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و .... بر هیچ کسی پوشیده نیست.

وی با اشاره به کارکرد‌های اثرگذار مساجد در تعالی و تحکیم بنیان خانواده و حتی جوامع اسلامی، افزود: مهم‌ترین دغدغه رهبری معظم انقلاب در تدوین بیانیه گام دوم انقلاب توجه معظم‌له به مسئله اخلاق و معنویت است و این حوزه نیازمند برنامه‌ریزی تمام نخبگان فرهنگی و دینی، روحانیون و متولیان امور مساجد کشور است، زیرا مساجد قرارگاه و کانون فعالیت‌های فرهنگی و دینی است.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به اهمیت نقش امامان محله و مساجد در کاهش و رفع آسیب‌های اجتماعی، تصریح کرد: نقش و کارکرد انقلاب اسلامی در فرآیند تحقق تمدن نوین اسلامی بر هیچ کسی پوشیده نیست و این نیازمند همت و تلاش همه نخبگان، اندیشمندان و مبلغین در تبیین و ترویج گفتمان انقلاب اسلامی است و باید با عزم جهادی و همت مضاعف برای تحقق تمدن نوین اسلامی تلاش کرد.

وی با اشاره به بیانات معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و دغدغه‌های رهبری معظم انقلاب، درباره اهمیت فعالیت‌های فرهنگی و دینی مساجد، گفت: امام راحل فرمودند که مساجد سنگر است و مقام معظم رهبری نیز از آن به عنوان کانون و مرکز هسته‌های مقاومت فرهنگی و دینی یادکردند و امروز هم یکی از مهم‌ترین مرکز‌های مبارزه با بحران‌های جوامع انسانی و اجتماعی همین مساجد هستند که نمونه آن را در شرایط شیوع این ویروس منحوس (کووید ۱۹) به وضوح دیدیم پس باید از آن برای تعالی و تحکیم بنیان خانواده و حتی پیشرفت جوامع اسلامی بهره گرفت.

انتهای پیام
captcha