عدالت آموزشی در یزد گسترده شود
کد خبر: 4011797
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹

عدالت آموزشی در یزد گسترده شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد گفت: با توجه به کمبودهایی در برخی مناطق، از خیران مدرسه‌ساز درخواست می‌شود به مناطق کمتر برخوردار نیز توجه کرده تا عدالت آموزشی در همه مناطق گسترده شود.

بیست و سومین جشنواره تجلیل از خیران مدرسه ساز، یزدبه گزارش ایکنا از یزد، احمد ترحمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد، 17 آبان ماه در بیست و سومین جشنواره تجلیل از خیران مدرسه‌ساز استان یزد با حضور محمد مخبر، معاون اول رییس جمهوری از طریق ویدیو کنفرانس اظهار کرد: خیران بنیان‌گذار سخاوت و مناعت طبع هستند و هرگونه تشکر و قدردانی متعلق به شما خیران بزرگوار است.

وی با اشاره به اینکه استان یزد خیران بزرگواری دارد که سال‌ها است در حمایت از نظام تعلیم و تربیت حضور دارند گفت: از شما خیران بزرگوار درخواست دارم با توجه به اینکه در برخی از نقاط استان با کمبودهایی در زمینه مدارس مواجه هستیم به این مناطق کمتر برخوردار نیز توجه کنید تا عدالت آموزشی در همه مناطق گسترده شود.

محمدجواد ذاکر، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد نیز در این نشست گفت: خوشبختانه با تلاش‌هایی که صورت گرفت، تعداد مدارسی که نیاز به تخریب و بازسازی داشت از 35 درصد در پایان سال 99 به 22 درصد رسید.

وی با اشاره به رشد صد درصدی پروژه‌های خیری در سال گذشته تصریح کرد: اکنون 144 پروژه جدید در دست اقدام است که با مشارکت خیران انجام خواهد شد.

محسن موحدی‌فرد، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست گفت: خیران استان یزد دارای مناعت طبع و دینداری زبانزدی هستند و جنس خیران یزدی از نوع دیگری است و کادر آموزش و پرورش و 263 هزار دانش‌آموز استان قدردان خدمات و تلاش‌های این بزرگواران هستند.

مهاجرت رشد 15 درصدی دانش‌آموزان یزدی را رقم زد

امیرحسین رادمنش، رئیس هیئت مدیره انجمن خیرین مدرسه‌ساز نیز در این نشست گفت: در سال گذشته بیش از 78 پروژه با اعتبار 200 میلیارد تومان در استان یزد به همت خیران انجام شد و در سال جاری نیز تاکنون 35 پروژه با اعتباری بالغ بر 150 میلیاردتومان از سوی خیران در دست اقدام است.

وی ادامه داد: 10 هزار کلاس درس در استان وجود دارد که بیش از 35 درصد آن نیاز به تخریب و بازسازی داشت و در این زمینه نیز  با کمک خیران این آمار به 22 درصد رسیده است.

رادمنش افزود: با توجه به اینکه ساختمان‌های جدید به‌ویژه آپارتمان‌سازی در مناطق مختلف شهرستان یزد انجام شده اما متأسفانه هیچ گونه فضایی برای مدرسه پیش‌بینی نشده و در مناطق مختلفی از جمله بلوار فرودگاه، بلوار مدرس، حمیدیا، آزادشهر، بلوار دولت آباد، با کمبود مدرسه مواجه هستیم، این در حالی است که سالیانه بیش از 15 درصد رشد دانش آموز داریم که عمدتاً به دلیل مهاجرت از شهرهای دیگر است و تقاضا داریم در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد.

وی بیان کرد: همچنین برخی از پروژه‌هایی که توسط خیران انجام می‌شده آورده آنها به طور صددرصد پرداخت شده اما سهم بخش دولتی در سال‌های گذشته پرداخت نشده و این برخی از پروژه‌های خیری نیمه کاره رها شده که باعث گلایه خیران شده است لذا تقاضا داریم از بودجه‌های استانی و ملی این پروژه‌های نیمه تمام تعیین تکلیف و به اتمام برسد.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۰ - ۱۹:۰۶
0
0
عدالت فقط شعار است.
captcha