ساخت ۶۰۰ خانه عالم در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار در خراسان رضوی
کد خبر: 4012600
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲

ساخت ۶۰۰ خانه عالم در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار در خراسان رضوی

مسئول امور مبلغین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: از ۲۶۰۰ روستای بالای ۲۰۰ خانوار در استان تاکنون فقط ۶۰۰ خانه عالم ساخته شده است.

 خانه عالم در روستاهای خراسان رضویبه گزارش  ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حسینعلی رحمتی، مسئول امور مبلغین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در بازدید از مسجد امام حسن مجتبی(ع) شهرستان بردسکن با بیان اینکه تعداد 900 روحانی در سطح روستاهای استان خراسان رضوی به فعالیت فرهنگی مشغول هستند، افزود: با توجه به اینکه اکثر روستاهای بالای 200 خانوار دارای روحانی هستند، در صورتی که اهالی روستاهای دیگر متقاضی باشند نسبت به اعزام روحانی اقدام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بنیاد هدایت و امور مبلغین در سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت در اعزام روحانیون به شهرستان‌ها را به‌عهده دارد، مطرح کرد: از تعداد 2600 روستای بالای 200 خانوار در استان، فقط تعداد 600 خانه عالم ساخته شده است که می‌طلبد با همکاری دهیاری‌ها وشورای اسلامی و خیران، ساخت خانه‌های عالم یکی از برنامه‌های دارای اولویت در روستاها باشد.

مسئول امور مبلغین اداره‌کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: در حال حاضر 500 روحانی در روستاها از روحانیون طرح مستقر حضور دارند که این تعداد نسبت به تقاضای اهالی روستاها خیلی پایین است و به همین خاطر پیگیر هستیم از قم و مشهد تعداد مورد نیاز را برای برنامه‌های فرهنگی در شهرستان‌ها بر حسب تقاضا تأمین کنیم.

وی در ادامه با تقدیر از همکاری آستان قدس رضوی در ساخت خانه‌های عالم در روستاها با مشارکت خیران و مردم محل افزود: روستاهای فاقد خانه عالم با همکاری و مشارکت اهالی و خیران روستای خود برای ساخت خانه عالم اقدام کنند.

مسئول امور مبلغین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در سفر خود از تعدادی از مساجد و خانه‌های عالم شهرستان بردسکن نیز بازدید کرد.

انتهای پیام
captcha