نیازمند حمایت خیران برای اشتغال زندانیان هستیم
کد خبر: 4013033
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹

نیازمند حمایت خیران برای اشتغال زندانیان هستیم

مدیرکل زندان‌های فارس با بیان اینکه قوه قضائیه در سند تحول قضایی، استفاده از ظرفیت خیرین برای کمک به زندانیان و خانواده‌های آنان را پیش‌بینی کرده و اشتغال در زندان‌ها را مورد تأکید قرار داده است، گفت: برای تحقق این مهم، همکاری همه نهادهای مردمی و خیرین را می‌طلبد.

اشتغال زندانیان، زندان مرکزی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های فارس امروز، 23 آبان همراه با رئیس کانون کارآفرینان استان در بازدید از کارگاه‌های اشتغال زندان مرکزی شیراز و در جمع تعدادی از کارآفرینان استان گفت: جامعه هدف ما به صورت مستقیم و غیرمستقیم تحت تأثیر مشکلات اقتصادی قرار گرفته و گرفتار زندان شده‌اند.

وی افزود: خشکسالی‌های اخیر، عامل بسیاری از بزهکاری‌ها و بیکاری‌های افراد جامعه است و افراد زیادی به علت بدهکاری و روی آوردن به شغل‌های کاذب، گرفتار زندان شده‌اند.

ابراهیمی اضافه کرد: رسالت ما نگهداری و اصلاح مجرمین است و مجموعه زندان‌ها، حلقه تأمین امنیت اجتماعی و نقش بازدارندگی و بازگشت سعادتمندانه زندانیان به جامعه را دارد.

مدیرکل زندان‌های فارس یادآور شد: قوه قضائیه در سند تحول قضایی، استفاده از ظرفیت خیرین برای کمک به زندانیان و خانواده‌های آنان را پیش‌بینی کرده و اشتغال در زندان‌ها را مورد تأکید قرار داده است و برای تحقق این مهم، همکاری همه نهادهای مردمی و خیرین را می‌طلبد.

ابراهیمی اضافه کرد: ما سه نوع اشتغال در زندان‌ها داریم اشتغال نشسته، کارگاهی و اشتغال به کار (رأی باز)؛ که در اشتغال نشسته، مواد اولیه در اختیار زندانی قرار می‌گیرد و امکان اشتغال در اتاق زندانی برای وی فراهم است.

وی ادامه داد: اشتغال کارگاهی در درون زندان قرار دارد زندانی آموزش‌های لازم را می‌بیند و مواد اولیه، در اختیار وی قرار می‌گیرد و پس از تولید، محصول به بیرون از زندان به فروش می‌رسد و به زندانی نیز دستمزد پرداخت می‌شود.

مدیرکل زندان‌های فارس گفت: در اشتغال به کار بیرون از زندان نیز، ما باید از ظرفیت صنعتگران و تولید کنندگان استفاده کنیم و زندانیان رأی باز را در کارگاه‌های بیرون مشغول به کار کنیم.

ابراهیمی یادآور شد: با حرفه‌آموزی و اشتغال زندانی در زندان، فرد توانمند شده و علاوه بر یادگیری مهارت با کسب درآمد در زندان، خانواده‌اش در بیرون از زندان را نیز حمایت می‌کند و خانواده وی از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مصون می‌ماند و امنیت اجتماعی در سطح جامعه ارتقا می‌یابد.

وی تأکید کرد: عده‌ای از زندانیان تأمین مناسب برای اشتغال به کار ندارند و خانواده‌های آنان زیرپوشش انجمن‌های حمایت از زندانیان هستند و تمایل دارند در کارگاه‌های بیرون مشغول به کار شوند برای این افراد نیز باید چاره‌اندیشی کنیم.

مدیرکل زندان‌های فارس ادامه داد: شرکت‌های صنعتی و کارفرمایان می‌توانند با انعقاد قرار داد با انجمن‌های حمایت و بنیاد تعاون زندانیان تعدادی از زندانیان و خانواده‌هایشان را در کارگاه‌ها مشغول به کار کنند.

انتهای پیام
captcha