کمک 104 میلیارد ریالی خیران به کتابخانه‌های عمومی فارس
کد خبر: 4015431
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱

کمک 104 میلیارد ریالی خیران به کتابخانه‌های عمومی فارس

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس از کمک بیش از 104 میلیارد ریالی خیران در حوزه‌های ساختمان، زمین، کتاب و تجهیزات کتابخانه‌های عمومی استان در سال گذشته خبر داد.

وح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، روح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس امروز، اول آذرماه در آیین گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار استان گفت: کتابخانه‌ها در ایام کرونا تلاش‌های بسیار کرده‌اند و  فصل جدیدی از ارائه خدمات را شاهد بودیم؛ همچنین در این ایام برای ارائه خدمات جدید در کتابخانه‌های عمومی برنامه‌ریزی شده است.

وی اضافه کرد: در مدت یکسال گذشته در حوزه زیرساخت در شهرستان‌های جدید التأسیس ادارات کتابخانه‌ها تشکیل شده است. پنج کتابخانه نیز در استان افتتاح شده که چهار مورد در شهرهای فاقد کتابخانه است. همچنین سه ساختمان جدید کتابخانه به بهره‌برداری رسید و سه پروژه کتابخانه‌ای کلنگ‌زنی شد. این در حالی است که در بیشتر این برنامه‌ها از ظرفیت خیرین استفاده شده است.

منوچهری به حوزه سالن‌های مطالعه اشاره و اضافه کرد: در حوزه سالن‌های مطالعاتی هم برنامه‌ریزی شده و هفت سالن با مجوز رسمی در این مدت آغاز شده است. 17 تفاهم‌نامه نیز در سال جاری با سازمان‌ها و نهادها برای همکاری بیشتر منعقد شده است.

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی فارس به برنامه‌ریزی برای گروه‌های خاص اشاره و بیان کرد: در حوزه نابینایان، ناشنوایان، روستاییان و عشایر و نوسوادان برنامه‌ریزی شده است.

وی از همکاری گسترده خیرین خبر داد و افزود: خیرین فارس در سال گذشته، بیش از  104 میلیارد ریال در حوزه‌های ساختمان، زمین، کتاب و تجهیزات به کتابخانه‌های عمومی کمک کردند. همچنین در سال گذشته بیش از ۱۷۶ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌ها اضافه شده است و برای اولین بار در کشور برای ناشنوایان کتاب تولید کرده‌ایم.

منوچهری به افتتاح بخش فارس‌شناسی و استان‌شناسی در شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: در روستاها طرح ایستگاه کتاب اجرا شده است. همچنین طرح دسترسی پژوهشگران به مقالات و منابع اطلاعاتی تحت عنوان میز مرجع مجازی در کتابخانه‌ها اجرا شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی  فارس از آغاز همایش بین‌المللی طراحی و توسعه خدمات کتابخانههای عمومی نیز خبر داد و اضافه کرد: این همایش با همکاری انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌ها و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در حال برگزاری است و در کنار این همایش دو مسابقه «طراحی خدمت» و «جایزه خدمات برون کتابخانه‌ای» در حال انجام است.

وی همچنین با اشاره به اجرای جشنواره کتابخوانی با موضوع حفاظت از منابع آب در استان گفت: یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی مهم‌ترین برنامه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز هم‌اکنون در حال اجراست و تاکنون استقبال خوبی در استان از این برنامه صورت گرفته است.

انتهای پیام
captcha