پانزدهمین کتابخانه در خدابنده افتتاح شد
کد خبر: 4016888
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹

پانزدهمین کتابخانه در خدابنده افتتاح شد

ساختمان جدید کتابخانه شهید «صفدرعلی کبودخانی» روستای محمودآباد شهرستان خدابنده با حضور فرماندار به بهره‌برداری رسید.

افتتاح کتابخانه در خدابندهبه گزارش ایکنا از زنجان، ساختمان جدید کتابخانه شهید «صفدرعلی کبودخانی» روستای محمودآباد شهرستان خدابنده، 7 آذرماه با حضور مسئولان افتتاح شد.

ایوب بیگدلی، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های شهرستان خدابنده در مراسم افتتاح این کتابخانه ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته برای راه‌اندازی ساختمان جدید کتابخانه شهید صفدرعلی کبودخانی اظهار کرد: انس با کتاب، رشد و بالندگی همه جانبه یک کشور را در پی دارد و باید تلاش کنیم با ایجاد کتابخانه‌‌هایی مناسب، زمینه پیشرفت و تعالی هرچه بیشتر نسل آینده را فراهم کنیم.

ایرج صادقی، سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی زنجان در این مراسم، ضمن قدردانی از افرادی که در ساخت کتابخانه مشارکت کردند به ویژه خانواده نجف‌خانی، ابراز کرد: در سال‌های اخیر تلاش‌های خوبی در زمینه احداث کتابخانه صورت گرفته است. در شهرستان خدابنده با افتتاح کتابخانه امام علی (ع) شهر قیدار تعداد کتابخانه‌ها از ۱۴ به ۱۵ باب افزایش یافت.

این مسئول به اهمیت و جایگاه کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: کتابخانه‌های عمومی نباید تنها مکانی برای دسترسی به کتاب‌های مختلف باشند بلکه باید تبدیل به پایگاه‌های اجتماعی و فرهنگی در سطح جامعه شوند.

صادقی در ادامه به فعالیت خیّران در امر توسعه و راه اندازی کتابخانه‌های عمومی شامل ۳ باب کتابخانه در روستاهای بلگه‌شیر، نظرقلی و محمودآباد شهرستان خدابنده اشاره کرد و افزود: خیران نقش مهمی در ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه دارند.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی کتابداران استان، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی در بستر فضای مجازی در جریان است و مسابقات کتابخوانی از جمله یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در حال برگزاری است و با استقبال مخاطبان و اعضای کتابخانه‌های عمومی همراه بوده است.

سیدمهدی موسوی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خدابنده ابراز کرد: این کتابخانه در حال حاضر با زیربنای ۲۴۷ مترمربع، دارای بیش از ۳ هزار نسخه کتاب بوده و مجهز به بخش‌های مخزن اصلی، امانت، مرجع، دفاع مقدس، کودک و نوجوان و سالن‌های مطالعه ویژه خواهران و برادران است.

انتهای پیام
captcha