روایت معلمی که تدریس را روی تخت بیمارستان رها نکرد
کد خبر: 4018630
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰

روایت معلمی که تدریس را روی تخت بیمارستان رها نکرد

معلم زنجانی روی تخت بیمارستان تدریس آنلاین خود را به دانش‌آموزن ارائه کرد.

تیمور کریمی معلم زنجانیبه گزارش ایکنا از زنجان، فداکاری معلمان با نمودهای مختلف همواره بر تارک آسمان علم و دانش می‌درخشد و حتی در شرایطی که خود حال مساعدی ندارند نیز عرصه تعلیم و تربیت را خالی نمی‌کنند و این رسالت خود را تا پای جان به دوش می‌کشند.

چندی پیش نیز تیمور کریمی دبیر دبیرستان امیرکبیر 1، یک روز پس از اینکه عمل جراحی مهمی را پشت سر گذاشته بود، در بیمارستان، تدریس آنلاین خود را برای دانش‌آموزان ارائه کرد تا در شرایط کنونی که دانش‌آموزان به طور ترکیبی مجازی و حضور تحصیل می‌کنند، از کسب علم و دانش حتی شده برای یک روز محروم نشوند.

حسن مظفری، مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با قدردانی از زحمات بی‌شائبه و شبانه‌روزی همه معلمان استان به‌ویژه در ایام کرونا که با تدریس آنلاین در فضای مجازی اظهار کرد: معلمان از هیچ تلاشی برای آموزش به شاگردان خود دریغ نکردند و حضور آن‌ها حتی بسیار پررنگ‌تر از قبل احساس شد و خانواده‌ها گوشه‌ای از زحمات بی‌دریغ معلم‌ها را درک کردند.

وی بیان کرد: همکار ارجمند جناب آقای تیمور کریمی که در راستای رشد و اعتلای علمی و تربیتی دانش‌آموزان استان، متعهدانه و ایثارگرانه در حال خدمت است، مثالی از هزاران همکار تلاشگر استان است که جان و سلامتی خود را برای سرافزاری ایران اسلامی و آموزش فرزندان این مرز و بوم ایثار کرده‌اند .

این مسئول ضمن تقدیر مجدد از این معلمان فداکار استان که با وجدان کاری بالا و روحیه‌ای خستگی‌ناپذیر و همچون پدر و مادری دلسوز که از طریق آموزش آنلاین و حضوری، کلاس‌های درس را به بهترین شکل برگزار می‌کنند، از خداوند متعال طلب سلامتی و شادابی و طول عمر با عزت و عظمت برای معلمان گرامی و خانواده محترمشان مسئلت دارم.

روایت این از خودگذشتگی در سال 96، مربوط به «زهره شرفخانی» آموزگار پایه سوم دبستان 15 خرداد قیدار از توابع شهرستان خدابنده و «محمدرضا گنج خانلو»،  آموزگار پایه سوم در مدرسه شهید چمران شهید آباد منطقه «بزینه‌رود»  استان زنجان است که با پای شکسته در کلاس درس حاضر و تدریس را به مرخصی پزشکی ترجیح دادند.

محمدرضا بدرلو دیگر معلم فداکار زنجانی است که زمستان سال 97، در مسیر راه روستای چلگان با کولاک شدیدی مواجه می‌شود و با سوار بر موتورسیکلت و با کمک لودرهای راهداری، در حالی که همه وجودش را زمستان سرد احاطه کرده بود، چیزی در چهره‌اش جز قندیل بستن ابروان، پلک‌ها و چشم‌هایش مشاهده نمی‌شود، یکی از این روزها با انگشتان خونین خود را به روستای چلگان می‌رساند تا کلاس دانش و بینش، لحظه‌ای تعطیل نشود.

سال گذشته نیز معصومه جعفری دبیر تاریخ آموزشگاه شهید عزیزی شهرستان خرمدره یکی از این جهادگران آموزشی است که در یک دست کتاب درسی و در دست دیگر گوشی تلفن دارد که برای آموزش و تعلیم دانش‌آموزان تلاش فراوان می‌کند و علیرغم بیماری همسر خود تدریس را فراموش نکرد و در  کنار تخت بیمارستانی از طریق فضای مجازی به دانش‌آموزان خود درس و آموزش می‌دهد.

انتهای پیام
captcha