اجرای طرح محله اسلامی در زنجان
کد خبر: 4018821
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱

اجرای طرح محله اسلامی در زنجان

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات استان زنجان گفت: طرح محله اسلامی بر پایه اسلام‌محوری، مسجدمحوری و مردم‌سالاری دینی در محله‌های زنجان اجرا می‌شود.

طرح محله اسلامی به گزارش ایکنا از زنجان، علیرضا حیدری، رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات استان زنجان، 15 آذرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با همکاری ائمه جماعات، هئیت امنای مساجد و فرماندهان پایگاه‌های بسیج، طرح محله اسلامی بر پایه اسلام‌محوری، مسجدمحوری و مردم‌سالاری دینی در محله‌های زنجان اجرا می‌شود.

وی به عینیت رساندن ظرفیت‌های مردمی برای اداره جامعه را از موثرترین راه‌های تحقق مردم‌سالاری اسلامی خواند و گفت: حضور هماهنگ و هم‌افزایی مردمی در راه تحقق اهداف موجب انسجام‌، یکپارچگی و تسریع در امور می‌شود و طراحی الگوهای عملی برای حضور مردم برای تحقق محله اسلامی ضروری است.

این مسئول یادآور شد: محله اسلامی از جنس مردم و برای مردم بوده و از دیدگاه مقام معظم رهبری مسجد به عنوان پایگاه دین، عبودیت و معرفت می‌تواند برای جامعه اسلامی موثر بوده و سرآغاز حرکت بزرگ و ماندگار در جامعه باشد. اصول این طرح برپایه اسلام محوری، مردم سالاری دینی و مسجد محوری است.

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات استان زنجان ادامه داد: محله اسلامی محله‌ای است که مردم به ویژه جوانان با تاسی از تعالیم اسلام ناب محمدی و بهره‌مندی از همه ظرفیت‌ها برای تحقق تمدن نوین اسلامی تلاش می‌کنند. با تحقق محله اسلامی محیط زندگی افراد از آسیب‌ها و معضلات پاک شده و نشاط، امید و شکوفایی در آن محله ساری و جاری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با همکاری ائمه جماعات، هئیت امنای مساجد و فرماندهان پایگاه‌های بسیح در افق 1410 اجرای طرح محله اسلامی پیش‌بینی شده است، ابراز کرد: این طرح فازبندی شده است و ابتدا در محلاتی که ظرفیت‌های لازم را برای اجرای طرح دارند، اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha