قرآن راه و روش زندگی کردن را به ما می‌آموزد
کد خبر: 4020099
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹

قرآن راه و روش زندگی کردن را به ما می‌آموزد

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان قرآن را آیین زندگی دنیوی و اخروی معرفی کرد و گفت: قرآن راه و روش زندگی‌کردن را به ما می‌آموزد و نباید هیچ‌گاه دست ما از این کلام الهی کوتاه شود.

رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، رشید قربانی، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان در آیین نمادین افتتاحیه گرامیداشت هفته قرآن، عترت و نماز که امروز، 20 آذرماه در مجتمع تیزهوشان ناحیه دو سنندج برگزار شد، اظهار کرد: پیامبر(ص) در حدیث ثقلین به تمسک جستن مسلمانان به قرآن و عترت تأکید کرد و تا روزهای پایانی عمر خود این امر را به عنوان مهم‌ترین توصیه خود به مسلمانان گوشزد می‌کردند.

وی قرآن را آیین زندگی دنیوی و اخروی و دستورالعمل زندگی معرفی کرد و افزود: قرآن راه و روش زندگی کردن را به ما می‌آموزد و نباید هیچ‌گاه دست ما از این کلام الهی کوتاه شود.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش کردستان با بیان اینکه «عترت» در لغت به معنی قطعه‌های درشت مشک در نافه آهوست؛ بیان کرد: ائمه بین بنی‌هاشم و فرزندان ابوطالب، همچون قطعه بزرگ نافه، خوشبو هستند و اگر ما از اهل بیت پیامبر(ع) پیروی کنیم، زندگیمان متعالی خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان اهمیت نماز اول وقت پرداخت و گفت: تمسک به نماز موجب شادابی و آرامش در زندگی می‌شود و قدرت تمرکز شما در یادگیری را بالا می‌برد.

قربانی به دانش‌آموزان توصیه کرد: توجه به خدا و معنویت را سرلوحه برنامه خود قرار دهند چراکه توسل به نماز باعث می‌شود، مسیرهای دشوار زندگی هموار شود.

وی با اشاره به حدیث پیامبر(ص) که با خواندن نماز تمام گناهان می‌ریزد؛ اظهار کرد: با استعانت از نماز، قرآن و عترت مسیر زندگی هموار و می‌توان به اهداف مورد نظر در دنیا و آخرت برسید.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش کردستان در پایان بر اقامه نماز اول وقت دانش‌آموزان تأکید کرد و یادآور شد: نماز اول وقت موجب می‌شود که مشکلات زندگی کاهش پیدا کند.

انتهای پیام
captcha