نقشه راه بسیج علمی براساس مرزشکنی و مرجعیت پایه‌گذاری شده است
کد خبر: 4021002
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵
مسئول علمی پژوهشی و فناوری سازمان بسیج کشور:

نقشه راه بسیج علمی براساس مرزشکنی و مرجعیت پایه‌گذاری شده است

مسئول علمی پژوهشی و فناوری سازمان بسیج کشور اظهار کرد: نقشه راه بسیج علمی ذیل سند گام دوم انقلاب و سند تحول بسیج پایه‌گذاری شده است و باید یک کار نهضتی و جهشی اتفاق بیفتد و برای این که توسعه علمی تبدیل به مرجعیت علمی شود باید نوآوری، جهش و مرزشکنی علمی را در نظر داشته باشیم.

سردار مهدی رحیمی، مسئول علمی پژوهشی و فناوری سازمان بسیج کشوربه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سردار مهدی رحیمی، مسئول علمی پژوهشی و فناوری سازمان بسیج کشور، شب گذشته 23 آذرماه در مراسم افتتاحیه مرکز رشد و خلاقیت فناوری شهرستان قاینات با بیان اینکه  ۵۰۰ مرکز رشد و خلاقیت در سطح کشور راه‌اندازی خواهد شد، گفت: بسیج آمادگی دارد در راستای هم افزایی در بین اقشار مختلف با هر تفکری در جهت توسعه علمی همکاری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در کشور هنوز به مولفه قدرت علمی و اقتدار علمی نرسیده‌ایم، افزود: جریان جهانی دانش را باید به جریان ملی دانش تبدیل کنیم و دانشگاه‌ها باید به سمت توسعه پژوهش علمی پیش بروند.

مسئول علمی پژوهشی و فناوری سازمان بسیج کشور بیان کرد: ما داعیه تمدن داریم و باید مسیری را طراحی کنیم و جریان ملی دانش ایجاد شود و دانشمندانی تربیت شوند که در ۴۰ سال آینده جزء دانشمندان تراز اول جهان باشند که این کار باید از پایه پیش دبستانی و دبستان آغاز شود. دشمنان ما به دنبال جذب نخبگان ما هستند و دولت مردان باید زمینه را به نحوی فراهم کنند که نخبگان در کشور بمانند.

مسئول علمی پژوهشی و فناوری سازمان بسیج کشور افزود: دانشگاه‌های ما باید به سمت تولید درآمد از راه دانش بنیان باشند و با طرح‌های خود به معیشت، اقتصاد و صنعت کشور کمک کنند.

انتهای پیام
captcha