حضرت زهرا(س)؛ اولین مدافع حریم ولایت
کد خبر: 4021881
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹

حضرت زهرا(س)؛ اولین مدافع حریم ولایت

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه حضرت زهرا(س) از هر فرصتی برای دفاع از امامت و حریم ولایت استفاده می‌کرد گفت: ایشان خطاب به زنان مهاجر و انصار فرمودند: مردان شما در تاریخ ننگ بزرگی ثبت کردند و آینده این انحراف را مشخص می‌کند.

علی خاتمی امام جمعه زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، شب گذشته، 27 آذرماه در مراسم ایام فاطمیه در حسینیه اعظم زنجان اظهار کرد: مسائلی همچون توحید، نبوت، معاد، امامت، مدیریت و سیاست در خطبه حضرت زهرا(س) و سلوک این بانوی نمونه اسلام مشهود است.

وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) برای بانوان مکه و مدینه سخنرانی می‌کرد، یادآور شد: یک روز این زنان مثل همیشه منتظر حضرت فاطمه(س) بودند که خبری از او نشد و متوجه شدند این بانو زخم خورده و در بستر است و به عیادت او رفتند و حضرت صدیقه کبری در این ملاقات بیزاری خود را از تعدادی از مردان مهاجر و انصار اعلام کرد.

امام‌جمعه زنجان با اشاره به اینکه اگر یک تیر کج را به یک نیزه‌انداز ماهر و چیره‌دست بدهند به هدف نمی‌خورد، ابراز کرد: حضرت زهرا(س) محل عیادت را به یک گردهمایی سیاسی تبدیل کرد و در آن به بیان مسائل مهمی در حوزه امامت پرداخت و اعلام کرد که مردان مهاجر و انصار از امتحان سربلند بیرون نیامدند.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) از هر فرصتی برای دفاع از امامت و حریم ولایت استفاده می‌کرد، ادامه داد: این بانو خطاب به زنان مهاجر و انصار فرمود: مردان شما هنوز مدت زیادی از رحلت پیامبر(ص) نگذشته بود که سخن او را زمین انداختند و در تاریخ ننگ بزرگی ثبت کردند و آینده این انحراف را مشخص می‌کند که شما چه تصمیم اشتباهی گرفتید.

خاتمی تصریح کرد: اگر جلوی انحراف گرفته نشود، رفته رفته این زاویه انحراف و فاصله آن از خط مستقیم بیشتر می‌شود. در ماجرای سقیفه امامت را به خلافت تبدیل کردند و فرزند نامشروع خلاف نیز سلطنت شد و سال‌ها بنی‌امیه و بنی‌عباس حکومت کردند.

وی بیان کرد: پیامبر(ص) در غدیر فرمودند: «مَنْ كُنْتُ مَوْلَاهُ فَهَذَا عَلِيٌّ مَوْلَاهُ». رسالت باید در قالب امامت استمرار می‌یافت اما آن را منحرف کردند. پیغمبر(ص) در زمان دعوت علنی خود بارها امام علی(ع) را به عنوان جانشین خود مطرح کرده بود.

امام‌جمعه زنجان با اشاره به سابقه مسلمانی امام علی(ع) گفت: علی فاتح بدر و خیبرو صاحب «لا فَتى اِلاّ عَلِىّ، لا سَيفَ اِلاّ ذُو الفَقار» بود. بت‌پرستی نکرده و از نوجوانی به پیامبر(ص) ایمان آورده بود اما در مقابل قدرت‌طلب‌ها سابقه فرهنگ جاهلی داشتند و از قاطعیت علی ترسیدند و او را 25 سال خانه‌نشین کردند.

انتهای پیام
captcha