نگاهی به نمایشگاه «هنر ادیان ابراهیمی» در مسکو
کد خبر: 4022745
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰

نگاهی به نمایشگاه «هنر ادیان ابراهیمی» در مسکو

نمایشگاه «هنر ادیان ابراهیمی» چندی پیش در انستیتو فلسفه آکادمی علوم روسیه برگزار شد و با برنامه‌هایی از جمله برگزاری نمایشگاه همراه بود.

نگاهی به نمایشگاه «هنر ادیان ابراهیمی» در مسکوبه گزارش ایکنا، نمایشگاه هنر ادیان ابراهیمی با حمایت بنیاد مطالعات اسلامی ابن سینا و همکاری انستیتو فلسفه آکادمی علوم روسیه در محل این انستیتو برگزار شد و هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفی هنر به عنوان عنصری وحدت‌بخش برای ادیان و مذاهب مختلف و حمایت از هنرمندان، پژوهشگران و اساتید حوزه هنر اسلامی بود.

در این نمایشگاه که به منظور گرامیداشت یاد و خاطره ماییس نظرلی، اسلام‌شناس و همکار پژوهشی بنیاد ابن سینا و محقق حوزه هنر اسلامی برپا شده بود، خایلوف از هنرمندان و معماران مسجد جامع مسکو آثار هنری خود را در معرض دید علاقمندان قرار داد.

بنا به اعلام بنیاد مطالعات اسلامی روسیه، این آثار با مضامین میلاد، بعثت و معراج پیامبر(ص)، بنای کعبه، تولد حضرت زهرا(س)، معماری مساجد، حضرت موسی(ع) و عبور بنی اسرائیل از رود نیل و میلاد مسیح(ع) به مخاطبان عرضه و معرفی شد.

در این مراسم پروفسور آندره اسمیرنوف، رئیس انستیتو فلسفه آکادمی علوم روسیه سخنرانی و از حمایت‌های همیشگی بنیاد ابن سینا از مباحث فلسفی، عرفانی، هنری و بین ادیانی تقدیر کرد، وی گفت برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها موجب شناخت بیشتر و درک عمیق از آموزه‌های ادیان ابراهیمی می‌شود.

پیام حمید هادوی، رئیس بنیاد این سینا نیز در این مراسم قرائت شد و وی ضمن تشکر از مسئولان انستیتو و همکاری در برگزاری نمایشگاه، گفت: یکی از راه‌های وحدت ادیان زبان هنر است و مرحوم نظرلی به خوبی این موضوع را درک کرده و به آن اهتمام می‌ورزید.

در ادامه اساتید و پژوهشگران به سخنرانی پرداختند و در پایان فیلم مستند «نقطه» که با حمایت بنیاد ابن سینا تهیه شده و به موضوع هنر خوشنویسی اسلامی می‌پردازد برای حاضران به نمایش درآمد.

انتهای پیام
captcha