آبادانی تعلیم و تربیت به دانش‌آموزان آن وابسته است
کد خبر: 4030083
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۷

آبادانی تعلیم و تربیت به دانش‌آموزان آن وابسته است

وزیر آموزش و پرورش با تقدیر و تشکر از خیران مدرسه‌ساز گفت: آبادانی مسجد با مأمومین آن و آبادانی تعلیم و تربیت با دانش‌آموزان آن است.

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورشبه گزارش ایکنا از قم، یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاح بزرگ‌ترین مجتمع آموزشی تربیتی ورزشی استان قم با نام «شهید مهدی هندویان»، که عصر پنجشنبه 30 دی‌ماه برگزار شد، اظهار کرد: ان‌شاءالله برکت و نور علما و شهیدان راهگشایِ راه دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت این نظام مقدس اسلامی باشد.

وی ادامه داد: مصداق سند تحول بنیادین، انسان تراز برای رسیدن به حیات طیبه است و این مجتمع از مجتمع‌های حیات طیبه است که جریان تعلیم و تربیت در راستای اهداف عالی تربیت اسلامی که حضرت امام خمینی(ره) برای جمهوری اسلامی ایران ترسیم فرمودند و رهبر معظم انقلاب اسلامی پرچمدار و فرمانده اصلی این میدان هستند و معلمان ما سربازان این میدان هستند، حرکت می‌کند.

نوری افزود: برای این خانواده هندویان که این کار خیر را انجام داده‌اند و مطمئنیم این دانش آموزان هم راه حضرت زینب کبری(س) را ادامه خواهند داد و هم پاسدار خون شهیدان این دیار مقدس هستند.

نوری در بخش دیگر سخنان خود گفت: در مدرسه را نبندیم و این مدرسه به صورت حقیقی کانون تربیت این محله باشد؛ باید این مدرسه مانند آب جاری و رودخانه خروشان  جریان داشته باشد، این می‌شود کانون تربیتی محله که در سند تحول بنیادین آمده است.

وی با اشاره به اینکه از مدیران این مجتمع می خواهم با همکاری پارک علم و فناوری و استفاده از متخصصان، تلاش کنند تا کارهای این دانش آموزان را بتوانند در یک بستری به فروش برسانند، یادآور شد: باید دانش آموز درآمد هم داشته باشد و این در سند تحول بنیادین آمده و دانش آموز باید ساحت اقتصادی و حرفه ای اش که یکی از ساحت های تربیت سند تحول بنیادین است، شکوفا شود و باید این زمینه را فراهم کنیم.

انتهای پیام
captcha