ظرفیت مجلس و خیران را برای توسعه عدالت آموزشی به‌کار گیریم
کد خبر: 4030098
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۶

ظرفیت مجلس و خیران را برای توسعه عدالت آموزشی به‌کار گیریم

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اهمیت اجرای عدالت آموزشی خواستار استفاده از ظرفیت خیران و مجلس شورای اسلامی برای توسعه عدالت آموزشی شد.

محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس عصر پنج‌شنبه، 30 دی در مراسم آغاز عملیات اجرایی آموزشگاه شهید مرتضی جاویدی در روستای کرونی شیراز با تأکید بر ضرورت اجرای عدالت آموزشی گفت: باید از ظرفیت خیرین مدرسه‌ساز و مجلس شورای اسلامی برای توسعه عدالت آموزشی به خوبی بهره ببریم.

وی به لزوم  اجرایی کردن مطلوب سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش اشاره کرد و توجه به این سند را یکی از مهم‌ترین راه‌های پیشرفت آموزش و پرورش در مسیر تعلیم و تربیت نسل آینده انقلاب دانست.

عسکری در ادامه به اجرای عملیات اجرایی این آموزشگاه اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای عدالت آموزشی و محرومیت زدایی، آخرین مدرسه خشتی با سقف چوبی در ناحیه سه شیراز جهت احداث یک آموزشگاه جدید تخریب شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: اعتبار این پروژه  بالغ بر 12 میلیارد تومان از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی بوده و به نام شهدای روستای کرونی و سردار شهید مرتضی جاویدی مزین خواهد شد.

وی در پایان در خصوص برنامه بازگشایی مدارس نیز گفت: برنامه‌های ما در خصوص بازگشایی مدارس نیز بر مبنای دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های ستاد مقابله با کرونا است.

محمد کماندار، مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 شیراز نیز در این مراسم  گفت: این آموزشگاه با دارا بودن 22 اتاق مشتمل بر 12 کلاس درس در فضایی مناسب ساخته خواهد شد و در اختیار دانش آموزان و اهالی محترم این منطقه قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: آموزشگاه دولتی سردار شهید مرتضی جاویدی در زیربنایی به مساحت هزار و ۲۲۰ مترمربع، در قالب ۱۲ کلاس درس، ۸ کارگاه و آزمایشگاه و فضای اداری با اعتبار در نظر گرفته از بخش محرومیت زدایی دولتی در مدت ۲ سال در منطقه کرونی شیراز ساخته می‌شود.

کماندار با اشاره به اینکه این آموزشگاه آخرین مدرسه چوبی ناحیه آموزش و پرورش سه شیراز است، گفت: برای احداث آن هزینه‌ای بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی در پایان گفت: روستای کرونی و منطقه قره باغ ۱۴ هزار سکنه و حدود ۶ هزار دانش‌آموز دارد و بیش از ۱۵۰۰ دانش‌آموز در روستای کرونی مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام
captcha