محفل خاطره‌گویی «مشق‌های ناتمام» در زنجان برگزار می‌شود
کد خبر: 4030626
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵

محفل خاطره‌گویی «مشق‌های ناتمام» در زنجان برگزار می‌شود

محفل خاطره‌گویی «مشق‌های ناتمام» با حضور دانش‌آموزان و شاهدان واقعه سال ۱۳۶۵، صبح روز دوشنبه چهارم بهمن‌ماه در مدرسه شهید موحد کوچه بینش زنجان برگزار خواهد شد.

مشق‌های ناتمام

به گزارش ایکنا از زنجان، دوم بهمن سال 65 در ساعت 12:30 ظهر در زنجان، دو فروند هواپیمای میگ، مدرسه راهنمایی دخترانه نواب صفوی را مورد هدف قرار داد.

بمباران هواپیما‌های عراق دوم بهمن ۶۵ در کوچه بینش زنجان اتفاق افتاد که به شهادت ۱۵ نفر از «بچه‌های کوچه بینش» از دانش‌آموزان مدارس پسرانه ۲۲ بهمن و دخترانه نواب صفوی و زخمی شدن ۲۱ دانش‌آموز دیگر منجر شد.

بر همین اساس، محفل خاطره‌گویی «مشق‌های ناتمام» با حضور دانش‌آموزان و شاهدان واقعه در سال 1365، مسئولان استانی و رزمندگان و خانواده معظم شهدا با همکاری و مشارکت آموزش و پرورش ناحیه دو و کنگره 3535 شهید استان زنجان، ساعت 10:30 صبح روز دوشنبه چهارم بهمن ماه 1400 در مدرسه شهید موحد کوچه بینش برگزار خواهد شد و یکبار دیگر دانش‌آموزان و شاهدان آن واقعه تلخ به بیان خاطرات غم‌انگیز خود از دوم بهمن ماه سال ۶۵ و شعرخوانی خواهند پرداخت.

همچنین در این مراسم از نماهنگ «پرواز پرستوها» با شعری از حاج ولی‌الله کلامی زنجانی در زمان حادثه که یکی دیگر از تولیدات تصویری حوزه هنری زنجان با مضمون واقعه بمباران کوچه بینش است، رونمایی به‌عمل خواهد آمد.

انتهای پیام
captcha