انفاق به فرهنگ تبدیل شود
کد خبر: 4031307
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹

انفاق به فرهنگ تبدیل شود

امام‌جمعه سلطانیه گفت: انفاق باید به فرهنگ تبدیل شود تا خلأهای مادی جبران و فاصله طبقاتی کاهش و آرامش ایمانی حفظ شود.

انفاق

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام عمران حسینی‌نسب، امام‌جمعه سلطانیه، ظهر امروز، 5 بهمن در جلسه شورای زکات این شهرستان با بیان اینکه همه ما در برابر نیازمندان جامعه مسئولیم و تکلیف داریم و اگر به سیره پیامبر اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) توجه کنیم، سراسر رحمت هستند، تصریح کرد: صدقه ایمان را و زکات اموال را بیمه می‌کند.

امام‌جمعه سلطانیه با بیان اینکه تاثیر زکات بر حفظ اموال از این جهت است که زکات حق محرومان بوده اما دل کندن از مال خیلی سخت است و اگر حقوق نیازمندان رعایت نشود و انفاق ترک شود، اموال ثروتمندان نابود خواهد شد، افزود: انفاق باید به فرهنگ تبدیل شود تا خلأهای مادی، جبران و فاصله طبقاتی کاهش و آرامش ایمانی حفظ شود.

این مسئول در ادامه با اشاره به روایاتی و با بیان اینکه فقر منجر به کفر می شود و زکات اموال را از آفات حفظ می کند، بیان کرد: انفاق هم موجب حفظ ایمان انفاق کننده و هم انفاق شونده می‌شود.

وی به آثار اجتماعی زکات نیز اشاره کرد و با بیان اینکه یکی از مسائل مهم جامعه بیکاری است و بیکاری زمینه‌ساز فساد است و پرداخت خمس و زکات از راهکارهایی است که چرخ‌های اقتصادی را به گردش درمی‌آورد، گفت: فقرزدایی و اشتغال از آثار اجتماعی زکات است.

این مدرس حوزه علمیه با اشاره به اینکه افزایش صدقات و زکات در استان زنجان نماد تقید مردم به واجبات و نشانه عملکرد جهادی کمیته امداد است، خاطرنشان‌ کرد: پرداخت و جمع آوری ۳۸۸ میلیارد ریال زکات در استان زنجان و ۲۰ میلیارد ریال زکات در شهرستان سلطانیه در ۹ ماهه امسال و رشد ۲۵ درصدی پرداخت زکات نشانه مدیریت جهادی است.

انتهای پیام
captcha