دعوت از دانشگاه‌ها و نهادهای دانشگاهی برای همکاری با دبیرخانه مسابقات مناظره دانشجویان
کد خبر: 4031479
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵

دعوت از دانشگاه‌ها و نهادهای دانشگاهی برای همکاری با دبیرخانه مسابقات مناظره دانشجویان

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی گفت: یکی از بهترین و فاخرترین اقدامات جهاددانشگاهی و سازمان دانشجویان، مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران است و بر خود می‌بالیم که این کار مهم در جهاددانشگاهی آغاز شده و هم‌اکنون به خانه دهم رسیده است.

جمال رحیمیانبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی، جمال رحیمیان، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی در افتتاحیه مرحله منطقه‌ای دهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان ایران، با اشاره به روند این مسابقات گفت: هدف اصلی برگزاری این برنامه ارزشمند، این است که گفت‌وگو و مناظره و تعاطی افکار را در یک فضای سالم اخلاقی، استدلالی و استنباطی از جامعه دانشجویی و دانشگاهی خودمان آغاز کنیم تا روزی که این فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

وی بیان کرد: چه دولتمردان و حکمرانان ما و چه مردم عادی ما باید به این فرهنگ تن بدهند و فرهنگ گفت‌وگو و تعامل، همفکری، شنیدن و تحمل حرف مخالف را بپذیرند. مطمئنا رشد هر جامعه در گرو گفت‌وگو، همفکری و فعالیت‌هایی از این نوع است که سازمان دانشجویان آن را آغاز کرده و نسیم آن دانشگاه‌ها را فراگرفته است.

وی با اشاره به اقدام برخی دانشگاه‌ها در برگزاری جداگانه این مسابقات با الگوبرداری از مدل مسابقات سازمان دانشجویان خاطرنشان کرد: امیدوارم سایر نهادهای دانشگاهی و متولیان دانشگاه‌ها در کشور با همکاری سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی به برگزاری این مسابقات بپردازند تا با هم‌افزایی بتوانیم ید واحده‌ای شویم و این فرهنگ را در مجموعه دانشگاهی کشور ترویج کنیم.

در مرحله استانی این دوره از مسابقات 1500 دانشجو در قالب 400 گروه شرکت کردند که 50 گروه به مرحله منطقه‌ای راه یافته‌اند. مسابقات مرحله منطقه‌ای از 9 تا 19 بهمن‌ماه به صورت مجازی در چهار منطقه برگزار و از هر منطقه چهار تیم به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد.

در مرحله استانی دهمین دوره مسابقات مناظره، 44 درصد خانم و 56 درصد آقا شرکت کردند که بیشترین میزان شرکت‌کنندگان با 73 درصد دانشجوی مقطع کارشناسی، 12درصد کارشناسی ارشد، 8 درصد دکتری و 7درصد دانشجویان مقطع کاردانی بودند.

64 درصد دانشجویان شرکت کننده نیز از رشته‌های علوم انسانی و بیشترین شرکت‌کنندگان با عدد 46درصد از دانشگاه‌های وزارت علوم، 12 درصد دانشگاه فرهنگیان، هفت درصد علوم پزشکی، 9 درصد دانشگاه آزاد، هفت درصد پیام نور و مابقی از سایر دانشگاه‌ها بودند.

انتهای پیام
captcha