نمایشگاه مجازی کتاب تهران رکود حاکم بر فرهنگ کتابخوانی را جبران می‌کند
کد خبر: 4031612
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
مدیر انتشارات سازمان بسیج دانشجویی:

نمایشگاه مجازی کتاب تهران رکود حاکم بر فرهنگ کتابخوانی را جبران می‌کند

مدیر انتشارات سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به اینکه سال گذشته با شرکت در نمایشگاه مجازی کتاب تهران در بازه زمانی ۱۰ روز، استقبال نسبتاً خوبی از نمایش کتاب‌ها شد، گفت: این نمایشگاه در شرایط کرونا توانست رکود حاکم بر فرهنگ کتابخوانی را تا حدودی جبران کند.

مدیر انتشارات سازمان بسیج دانشجوییمحمدعلی زاهدی، مدیر انتشارات سازمان بسیج دانشجویی، در گفت‌وگو با ایکنا در خصوص استمرار اجرای نمایشگاه مجازی کتاب تهران، اظهار کرد: صرفاً اکتفا به نمایشگاه مجازی کتاب یا نمایشگاه فیزیکی کتاب کافی نیست بلکه اگر این دو مکمل یکدیگر باشند، می‌توانند حرکتی روبه جلو در خصوص پیشرفت نمایشگاه‌های کتاب داشته باشند. اگر همزمان با نمایشگاه فیزیکی کتاب یا در بازه‌های زمانی دیگر نمایشگاه مجازی کتاب برگزار شود؛ افرادی که در شهرستان‌ها به کتاب دسترسی ندارند، می‌توانند به سادگی کتاب خود را تهیه کنند.

وی با بیان اینکه ما ناشران همواره با محدودیت فیزیکی مواجه هستیم که با نمایشگاه مجازی کتاب این محدودیت برداشته می‌شود، اظهار کرد:‌ به طور قطع نمایشگاه مجازی کتاب تهران برای حضور همه ناشران اعم از کوچک و بزرگ خوب است و سبب اجرای عدالت درباره حضور آنها در نمایشگاه کتاب می‌شود.

مدیر انتشارات سازمان بسیج دانشجویی درباره اینکه نمایشگاه مجازی کتاب تا چه حد در فعال نگه داشتن جریان کتاب‌خوانی در شرایط کرونا مؤثر است، بیان کرد: سال گذشته با شرکت در نمایشگاه مجازی کتاب تهران در بازه زمانی ۱۰ روز، استقبال نسبتاً خوبی از نمایش کتاب‌ها شد؛ یعنی در شرایط کرونا این نمایشگاه رکود حاکم بر فرهنگ کتابخوانی را مقداری جبران کرد. اگر در کنار نمایشگاه مجازی کتاب عوامل دیگر نیز تقویت شود، میزان استقبال مردم از خرید کتاب بیشتر می‌شود و کار ناشران نیز رونق بیشتری می‌یابد. با توجه به افزایش هزینه‌ چاپ و محدودیت‌های کاغذ که بر روی قیمت کتاب‌ها تأثیر دارد، اختصاص یارانه بیشتری به خریدار می‌تواند رونق لازم را در بازار کتاب به وجود آورد.

زاهدی در پایان درباره اینکه نمایشگاه کتاب تا چه حدی می‌تواند در جلوگیری از کتاب‌سازی، عرضه کتاب قاچاق و تخفیف غیر متعارف جلوگیری کند، گفت:‌ یکی از مزیت‌های نمایشگاه مجازی کتاب همین امر است که احراز هویتی که از خریدار، فروشنده و کتاب صورت می‌گیرد سبب می‌شود از کتاب‌های غیرقانونی، چاپ زیرزمینی و کپی برداری جلوگیری شود.

یادآوری می‌شود، دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن‌ آغاز می‌شود و تا دهم بهمن‌ ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به ketab.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha