خاخام صهیونیست: زندگی یهودیان در امارات رونق می‌گیرد
کد خبر: 4031705
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۵

خاخام صهیونیست: زندگی یهودیان در امارات رونق می‌گیرد

یک خاخام صهیونیست گفت: توافقنامه عادی‌سازی تاریخی اسرائیل با ابوظبی باعث توسعه بیشتر جامعه یهودی در امارات شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، ابوظبی و تل‌‌آویو در آستانه سفر هفته آینده اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی به امارات، توافقنامه‌های جدیدی را در زمینه کارهای پزشکی و فنی امضا کردند.

امارات به عنوان بخشی از توافقات عادی‌سازی که از طریق آن درصدد است مردم خود را به سرعت به صهیونیست‌ها نزدیک کند، اجازه ایجاد مجمعی موسوم به «خانه خانواده ابراهیمی» را داده که در جزیره سعدیات در ابوظبی در حال ساخت است و پروژه‌ای متنوع در میان ادیان توحیدی محسوب می‌شود.

وب سایت کانال صهیونیستی i24NEWS به نقل از خاخام ایلی عبادی از انجمن جوامع یهودی در خلیج فارس، گفت: زندگی یهودیان در حال رونق است، جامعه یهودی در حال رشد است و ما به عنوان یک جامعه یهودی همه آنچه را برای برای پیشرفت نیاز است در اختیار داریم.

این خاخام  با اشاره به وجود مکان‌های عبادت بسیار برای یهودیان در امارات تاکید کرد: توافقنامه عادی‌سازی تاریخی با اسرائیل باعث توسعه بیشتر جامعه یهودی در امارات شده است.

وی با ادعای اینکه فرصت‌هایی برای گفت‌وگو بین ادیان و افراد مقیم امارات وجود دارد، گفت: در مناسبت‌های یهودی که در امارات برگزار می‌شود، از غیریهودیان هم استقبال می‌شود و بسیاری از اماراتی‌ها گاهی در جشن اعیاد ما در کشورشان به ما ملحق می‌شوند.

کابینه رژیم صهیونیستی یکشنبه گذشته، لایحه‌ای را که توسط یائیر لاپید، وزیر امور خارجه و اوریت فرکاش هاکوهن، وزیر علوم و فناوری این رژیم ارائه شده بود، برای ایجاد یک صندوق سرمایه گذاری مشترک در زمینه فناوری پیشرفته با امارات تصویب کرد.

این صندوق از برنامه‌های مشترک بین شرکت‌های صهیونیستی و اماراتی پشتیبانی می‌کند، مشابه صندوق‌های بین‌المللی که امروز وجود دارد و انگیزه مالی برای شرکت‌های صهیونیستی فراهم می‌کند.

در ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۰، در میان مخالفت گسترده فلسطینی‌ها و برخی از کشورهای اسلامی، رژیم صهیونیستی و امارات، توافق‌نامه‌ای را برای عادی‌سازی روابط، تحت نظارت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات‌متحد، امضا کردند.

سران گروه‌های مقاومت فلسطین این سازش‌ها را خنجری از پشت بر پیکر آرمان فلسطین توصیف و همواره ضمن محکومیت آن تصریح کرده‌اند: این کشورها از عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی سودی نخواهند برد چرا که این رژیم تنها به دنبال دستاویزی برای پیش بردن جاه‌طلبی‌ها و تجاوزات خود و نادیده گرفتن حقوق ملت‌های منطقه به ویژه ملت فلسطین است.

انتهای پیام
captcha