طرح «هر خانه یک محفل قرآنی» در کردستان اجرا می‌شود
کد خبر: 4031706
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۶

طرح «هر خانه یک محفل قرآنی» در کردستان اجرا می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به برنامه‌های اجرایی کمیته قرآنی ستاد دهه فجر استان کردستان گفت: در راستای مشارکت هرچه بیشتر مردم در برنامه‌های قرآنی طرح «هر خانه یک محفل قرآنی» در کردستان اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام محمدکاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان، ششم بهمن‌ماه در کمیته قرآنی ستاد دهه فجر استان کردستان به وظایف کلی کمیته قرآنی ستاد دهه فجر استان اشاره و اظهار کرد: تبیین دستاوردهای معنوی انقلاب  و تحولات بعد از انقلاب در زمینه گسترش علوم و معارف قرآنی، تبیین نقش ارزنده و مؤثر قرآن در پیروزی و تداوم انقلاب، تلاش در جهت آشنایی هر چه بیشتر مردم با مضامین قرآنی، فراهم کردن زمینه نقش آفرینی خودجوش خدمتگزاران قرآنی کشور در برگزاری شایسته‌تر مناسبت‌ها، انجام برنامه‌ریزی مناسب برای جذب جوانان به قرآن کریم، حمایت از نوآوری‌های قرآنی و تجلیل شایسته از خادمان قرآنی و فراهم کردن زمینه مشارکت مراکز و مؤسسات قرآنی در برگزاری برنامه‌های مناسبتی از وظایف کلی کمیته قرآنی ستاد دهه فجر بوده است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به وضعیت کرونا در برنامه‌ریزی‌های کمیته قرآنی باید تدوین برنامه‌های حضوری و مجازی مد نظر قرار گیرد، افزود: امیدواریم در دهه فجر سال جاری بتوانیم محافل حضوری بیشتری را با مشارکت حداکثری مردم داشته باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان بیان کرد: برگزاری مسابقات قرآنی با محوریت «نقش قرآن کریم در پیروزی انقلاب اسلامی» از طریق صدا‌و‌سیما و فضای مجازی برای جذب مشارکت بیشتر مردم یکی دیگر از برنامه‌های اجرایی این کمیته در ایام الله دهه فجر بوده است که برای برندگان این مسابقه باید جوایزی خاصی در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه برای کمیته قرآنی ستاد دهه فجر بودجه خاصی در نظر گرفته نشده است، افزود: در این راستا هر اداره باید با استفاده از اعتبارات خود برنامه قرآنی متنوعی را برای این ایام تدوین کند.

حجت‌الاسلام کاروند اظهار کرد: در کنار برگزاری مسابقات و محافل قرآنی برای دهه فجر باید یک سخنران مجرب حضور داشته باشد تا بتواند نقش قرآن در پیروزی انقلاب اسلامی را برای حاضران تبیین و تفسیر کند.

وی با اشاره به اینکه محافل انس با قرآن با حضور قراء بین المللی، ملی و یا استانی یکی دیگر از برنامه‌های شاخص کمیته قرآنی است، افزود: در این راستا در تلاشیم تا سنگر عبدالقادر از قراء بین‌المللی کشور عراق را به استان کردستان دعوت کرده و محافل قرآنی با حضور این قاری در استان برگزار شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان، تجلیل از نخبگان و فعالان قرآنی نقش‌آفرین در ترویج فرهنگ قرآنی را یکی دیگر از برنامه‌های اجرایی کمیته قرآنی ذکر کرد و گفت: در این راستا به مناسبت چهل و سومین سال پیروزی انقلاب از 43 نفر از فعالان قرآنی تجلیل خواهد شد.

وی، برگزاری 10 محفل قرآنی در هر شهرستان، دعوت از قاریان استانی در این محافل قرآنی، حضور کاروان قرآنی در مناطق مختلف استان، تجلیل از شهدای قرآنی و دیدار با خانواده شهدای قرآنی استان کردستان و برگزاری محافل قرآنی در نواحی حاشیه شهرها و روستاها را از دیگر برنامه‌های اجرایی کمیته قرآنی ذکر کرد.

حجت‌الاسلام کاروند با تأکید بر انسجام بخشی برنامه‌های اجرایی کمیته قرآنی ستاد دهه فجر، یادآور شد: مردمی برگزار شدن برنامه‌های قرآنی دهه فجر و برگزاری برنامه‌های قرآنی در روستاهای استان باید مورد توجه اعضای کمیته قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha