لرستان میزبان نخستین شب خاطره جنگ شهرها می‌شود
کد خبر: 4031735
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۳

لرستان میزبان نخستین شب خاطره جنگ شهرها می‌شود

برنامه شب خاطره جنگ شهرها با عنوان «سیاوشانه» به‌مناسبت سالگرد بمباران انبار شرکت نفت خرم‌آباد با مشارکت شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و دفتر شب خاطره حوزه هنری لرستان در خرم‌آباد برگزار می‌شود.

«سیاوشانه»؛ نخستین شب خاطره جنگ شهرهابه گزاش ایکنا از لرستان، شهلا ملکی‌تدین، مسئول روابط عمومی حوزه هنری لرستان، عصر چهارشنبه، ششم بهمن در یک گفت‌وگوی خبری از برگزاری نخستین شب خاطره‌ جنگ شهرها با عنوان «سیاوشانه» خبر داد، گفت: این برنامه 10 بهمن‌ماه در تالار ماه حوزه هنری برگزار می‌شود.

وی افزود: نخستین بار است که در قالب برنامه‌های شب خاطره، به‌طور تخصصی به جنگ شهرها و به موضوع انفجار مخازن پرداخته می‌شود.

ملکی بیان کرد: در جریان بمباران مخازن شرکت نفت خرم‌آباد که در دهم بهمن سال ۶۵ به وقوع پیوست، ۹ نفر از کارکنان خدوم این مجموعه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و هدف از برگزاری این برنامه بازخوانی حوادث دوران دفاع مقدس است که به معرفی قهرمانان و ترسیم ایستادگی و پایداری مردم لرستان می‌پردازد.

وی همچنین نشان دادن زوایای پنهان جنگ و به تصویر کشیدن خباثت دشمن بعثی و حامیانش در نابود کردن منابع معیشتی و تخریب زیرساخت‌های حیات مردم بی‌دفاع را از دیگر دستاوردهای شب خاطره سیاوشانه برشمرد و اضافه کرد: در این برنامه پژوهشی جامع صورت گرفته است که ذیل آن راویان و‌ شاهدان صحنه، به روایت دیده‌ها، زخم‌ها و جانبازی و شهادت همکاران می‌پردازند.

مسئول روابط عمومی حوزه هنری لرستان ادامه داد: تولید فیلم مستند جنگ شهرها، تهیه آثار هنری و ادبی، تولید کتاب با موضوع خاطرات و تاریخ شفاهی این واقعه از برنامه‌های در دست اجرای واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری لرستان است.

وی با بیان اینکه خروجی برنامه به صورت مستند از شبکه سیما پخش و پوشش داده خواهد شد، گفت: پاسداشت، تکریم و تقدیر از پایداری خانواده‌های شهدای نفت، شعرخوانی و اجرای برنامه‌های متنوع هنری و برگزاری نمایشگاه، از بخش‌های جنبی این برنامه خواهد بود.

انتهای پیام
captcha