نمایش نسخه قرآن بریل الأزهر در نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره
کد خبر: 4031869
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۲

نمایش نسخه قرآن بریل الأزهر در نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره

مركز اسلامی الأزهر از عرضه نسخه آزمایشی قرآن «بریل» این مرکز ویژه روشندلان وافراد کم‌بینا در پنجاه و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «صدی البلد»، این نسخه قرآن بریل از سوی مجتمع چاپخانه‌های الازهر و با حمایت «احمد الطیب»، شیخ الازهر تهیه و چاپ شده است.

این نسخه قرآنی با بهره‌گیری از جدیدترین سیستم‌های چاپ منتشر شده و قرار است در غرفه مرکز اسلامی الازهر در نمایشگاه بین‌المللی قاهره در معرض دید عموم قرار گیرد.

این نسخه با توجه به این که دربردارنده رسم‌الخط آیات قرآن در کنار خط بریل است، در نوع خود بی‌نظیر است و نوعی حسن همکاری اجتماعی میان افراد بینا و روشندل در حفظ و قرائت قرآن ایجاد می‌کند.

از ویژگی‌های قرآن‌های چاپ‌شده به خط بریل این است که همچون قرآن‌های معمولی در حجم کوچک چاپ نمی‌شود، زیرا خط بریل به فضای بیشتر و کاغذ مخصوص و ضخیم‌تری نیاز دارد، به طوری که نقطه‌ها واضح و برجسته باشد تا به‌راحتی با نوک انگشتان قابل خواندن باشد.

پنجاه و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره 7 تا 18 بهمن‌ماه سال جاری با مشارکت 51 کشور از قاره‌های مختلف جهان برگزار می‌شود و کشور یونان مهمان افتخاری این دوره نمایشگاه است.

مرکز اسلامی الازهر برای ششمین سال متوالی است که با راه‌اندازی غرفه ویژه در این نمایشگاه شرکت می‌کند.

انتهای پیام
captcha