حمله راکتی به فرودگاه بین‌المللی بغداد
کد خبر: 4031914
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵

حمله راکتی به فرودگاه بین‌المللی بغداد

منابع خبری عراق از حمله راکتی به فرودگاه بین‌المللی بغداد در ساعت 4:30 صبح امروز، 8 بهمن‌ماه، به وقت محلی خبر دادند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «السومریه نیوز»، يک منبع امنيتی اعلام کرد: فرودگاه بین‌المللی بغداد ساعت 4:30 صبح امروز به وقت محلی با 6 راکت هدف حمله قرار گرفته است.

براساس گزارش این منبع امنیتی، بخش غیرنظامی فرودگاه بغداد، باند این فرودگاه و نزدیکی بخش مسافربری نیز در این حمله راکتی آسیب دیده است.

این در حالی است که برخی منابع اعلام می‌کنند که این حمله راکتی پایگاه نظامی آمریکایی «ویکتوریا» در نزدیک فرودگاه بغداد را هدف قرار داده و یکی از راکت‌ها به یک هواپیمای مسافربری در آشیانه فرودگاه اصابت کرده است.

همچنین، برخی منابع خبری عراقی از سرنگون شدن یک پهپاد در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد خبر دادند.

سایت خبری «شفق نیوز» عراق در این زمینه گزارش داد: این حمله راکتی در ساعت 4:30 صبح رخ داده و باند این فرودگاه و نزدیکی بخش مسافربری آن نیز آسیب دیده است.

براساس اعلام این منبع عراقی، بر اثر این حمله راکتی، آسیب‌هایی به برخی از هواپیماها وارد شده است.

سایت خبری «الفرات نیوز» نیز اعلام کرد: صبح امروز 6 راکت به سمت فرودگاه بین‌‌المللی بغداد شلیک شد که یکی از آن‌ها به یک هواپیمای مسافربری در آشیانه فرودگاه اصابت کرد.

براساس اعلام سایت الفرات نیوز، این راکت‌ها به بخش غیرنظامی فرودگاه و نزدیکی باند پرواز اصابت کرده است.

کانال تلگرامی «صابرین نیوز» نیز در این زمینه اعلام کرد: محل استقرار نظامیان آمریکایی در پایگاه ویکتوریا در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد دست‌کم با شش راکت مورد حمله قرار گرفته است.

شبکه «الجزیره» نیز ضمن تأیید این گزارش، به نقل از منابع امنیتی اعلام کرد که شش راکت به سمت فرودگاه بغداد شلیک شده است. 

شبکه خبری «اسکای نیوز» نیز گزارش داد که محل استقرار نظامیان آمریکایی در پایگاه ویکتوریا دست‌کم با شش راکت هدف قرار گرفته است.

خبرگزاری «ریانووستی» روسیه نیز به نقل از یک منبع در این خصوص گزارش داد که یکی از راکت‌ها با یک هواپیمای غیرنظامی برخورد کرده است. 

هنوز هیچ  فرد یا گروهی مسئولیت این حمله راکتی را برعهده نگرفته و منابع رسمی عراق نیز تاکنون واکنشی به این حمله راکتی نشان نداده‌اند.

انتهای پیام
captcha