اشتغال‌زایی برای جامعه ایثارگری را با جدیت پیگیری می‌کنیم
کد خبر: 4031915
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶

اشتغال‌زایی برای جامعه ایثارگری را با جدیت پیگیری می‌کنیم

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه اشتغال جزو دغدغه‌های اصلی خانواده‌های شاهد و ایثارگران است، گفت: تلاش می‌کنیم مشکلات خانواده‌های شهدا به صورت ویژه پیگیری و حل شود.

محمود پاکدل معاون بنیاد شهید و امور ایثارگرانبه گزارش ایکنا از اردبیل، محمود پاکدل، معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران، هفتم بهمن‌ماه، در دیدار با استاندار اردبیل، اظهار کرد: اشتغال جزو دغدغه‌های اصلی خانواده‌های شاهد و ایثارگران بوده و هر استانی با افزایش وام اشتغال به ایثارگران و بالابردن مشوق‌های بخش خصوصی برای اشتغال‌زایی ایثارگران و رعایت سهمیه اشتغال جامعه ایثارگری در بخش خصوصی می‌توانند مشکل بیکاری این قشر را حل کنند.

وی خواستار همکاری استانداری برای حل سریع مشکلات جامعه ایثارگری استان اردبیل شد و افزود: مجتمع فرهنگی ورزشی ایثار از طرح‌های مهم بنیاد استان است که در صورت مساعدت استانداری می‌توان این پروژه که تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد تکمیل و به بهره‌برداری رساند.

پاکدل همچنین ساماندهی گلزار شهدا و لحاظ کردن سهم ایثارگران اردبیل در مسکن ملی را از دیگر امور مهم بنیاد برشمرد و خواستار همکاری مسئولان عالی استان در این خصوص شد.

وی، با بیان اینکه امنیت امروز کشورمان در سایه خون شهدا و ایثارگران رقم خورده است، اظهار کرد: دیدار و رسیدن به خدمت خانواده‌های معظم شهدا از برکت سفر ماست و تلاش می‌کنیم مشکلات خانواده‌های شهدا به صورت ویژه پیگیری و حل شود.

پاکدل، با تبیین برخی از آیین‌نامه‌های مربوط به مشکلات ذکر شده از سوی جانباز و خانواده معظم شهدا برای رسیدن و حلشان قول مساعد داد.

سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل بیان کرد: مرکز جامع فرهنگی ایثار از اولویت های ما هستند که و برای اتمام آن تلاش می شود و در بحث ساماندهی گلزارهای شهدا نیز در خدمت بنیاد خواهیم بود.

عاملی افزود: در مورد مسکن ایثارگران و خانواده‌های شهدا و اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان مشکلاتی وجود دارد که با توجه به روند فعلی باید الگوها و مدل‌های جدیدی تعریف کرد که اعطای تسهیلات به بخش خصوصی به عنوان مشوق برای بکارگیری جامعه ایثارگری از جمله موارد است.

وی از تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در دستگاه‌های اجرایی استان اظهار خوشحالی کرد و افزود: جامعه ایثارگری از خدمات بیمه گلایه‌هایی دارند که امید می‌رود این مسئله با همکاری هم حل شود.

انتهای پیام
captcha